۹۰ درصد صید ماهیگیران آستارا حاصل تکثیر مصنوعی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صادق خاصی پور روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صید قانونی ماهیان استخوانی به روش پره کشی توسط ۴۹ صیاد عضو شرکت تعاونی پره موج گل سیبلی آستارا انجام می گیرد و اغلب ماهیان صید شده، از نوع کفال و سفید است و از ۲۵ اردیبهشت ماه، هر گونه صید در ساحل خزر و رودخانه ها ممنوع شده است.

وی افزود: اداره شیلات، آبزیان ساحل خزر و رودخانه ها را از آن مردم و صیادان می داند و از ۲۰ سال قبل از هرگونه بهره برداری از آن مناطق خودداری می کند اما از مردم و صیادان انتظار داریم با رفتار و صید مسئولانه، شیلات را در حفظ و تقویت منابع آبزیان یاری کنند.

رئیس اداره شیلات آستارا ادامه داد: متاسفانه تکثیر طبیعی ماهی در رودخانه ها به علت آلودگی ناشی از کود و سموم کشاورزی و برداشت بی رویه شن و ماسه و صید غیرمسئولانه به طور تقریبی امکان پذیر نیست و روز گذشته (دوشنبه) برای دومین بار در هفته جاری، حدود ۹۰۰ هزار قطعه بچه ماهی، به منظور غنای ذخایر آبزیان در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد.

خاصی پور گفت: صید در رودخانه مرزی آستارا و ورود صیادان به آن از سال ۹۸ به منظور جلوگیری از شیوع کرونا با مصوبه شورای تامین این شهرستان ممنوع شد و این تصمیم در تقویت منابع آبزیان رودخانه مرزی موثر بوده به نحوی که نیازی به رهاسازی بچه ماهی در آن رودخانه نیست.

وی همکاری فرمانداری، هنگ مرزی، شورای تامین، شوراهای محلی، حامیان محیط زیست و حاشیه نشینان رودخانه مرزی را در ممنوعیت صید ماهی از رودخانه مرزی مهم دانست و گفت: تداوم این شرایط سبب غنا و تقویت بیشتر منابع آبزیان آن زیستگاه خواهد شد.

در ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی آستارا ماهی استخوانی صید می‌شود و طی سال گذشته بیش از ۵۱۶ کیلوگرم ماهی استخوانی از آب های ساحلی آن صید شده بود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دمای بالای ۵۰ درجه در انتظار ساکنان شهر‌های ساحلی خوزستان

س خرداد 25 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با اشاره به تقویت دوباره مرکز پرفشارجنب حارّه‌ای در مناطق ساحلی و وزش بادهای گرم و سوزان اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شهرهای ساحلی استان روزهای بسیار گرمی پیش رو خواهند داشت. وی گفت: با […]

همچنین بخوانید: