فعالیت ۴۰ هزار صیاد در بنادر و مناطق ساحلی خوزستان/مجوز جدید صید صادر نمی‌شود

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فعالیت ۴۰ هزار صیاد در بنادر و مناطق ساحلی خوزستان/مجوز جدید صید صادر نمی‌شود

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس افزود: هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعداد صیادان مجاز و صدور پروانه جدید برای صید و صیادی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس نداریم.

وی برخورد با صید غیرمجاز، صیانت از ذخایر آبزیان، برخورد با شناور‌ها و قایق‌های غیرمجاز صیادی، پرورش ماهی در قفس و نظارت بر روش‌های صحیح و علمی صید، آموزش صیادان و حمایت از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های صیادی را از برنامه‌های شیلات خوزستان بیان کرد.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه افزود: شرکت‌های خصوصی به منظور آموزش دوره‌های تخصصی، هزینه‌های سرسام‌آوری را به جامعه صیادی استان تحمیل می‌کنند.

وی افزود: خوشبختانه تفاهم نامه سه‌جانبه، در سال گذشته، زمینۀ بسیار خوبی برای اجرای فعالیت‌های آموزشی فراهم کرده است و امیدواریم به توسعه و بهینه سازی صنعت صید و صیادی استان منجر شود.

برای برگزاری بعضی از دوره‌های آموزشی مجوز سازمان بنادر نیاز است و چنانچه اداره کل فنّی و حرفه‌ای با سازمان مذکور تفاهم نامه همکاری دارد باید هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را شروع کنیم و در غیر این صورت باید تلاش مشترکی در راستای اخذ این مجوز‌ها صورت بگیرد.  

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: استان خوزستان، ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد و هم اکنون، مرکز آموزشی صید و صیادی در آبادان فعال است که مورد استقبال صیادان بومی منطقه واقع شده است.

ابوعلی تصریح کرد: آموزش‌های ملوانی و موتوریست شناور‌های صیادی و در رابطه با تامین و نگهدای تکنولوژی‌های جدید در صنعت صیادی و ناوبری نیز ضروری است.

وی آمادگی و همکاری مجموعه شیلات خوزستان و اتحادیه و تعاونی صیادی استان را در راستای اجرای هرچه بهتر تفاهم نامه‌های آموزشی اعلام کرد.

خوزستان پس از استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر در جایگاه چهارم صید و صیادی کشور قرار دارد.

سال گذشته حدود ۴۵ هزار تُن ماهی و میگو از صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

لایحه تشکیل دادگاه دریایی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد

س خرداد 25 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، عباس توازنی زاده در رابطه با آخرین وضعیت تصویب لایحه تشکیل دادگاه دریایی، اظهار داشت: ماده ۱۸۸ قانون دریایی مصوب ۱۳۴۳ وزارت دادگستری را موظف کرده است، ظرف مدت سه ماه لایحه قانونی تشکیل دادگاه‌های دریایی را تنظیم و پس از تصویب در […]

همچنین بخوانید: