کووید ۱۹ و بحران حمل و نقل دریایی در چین

زمان مطالعه: 1 دقیقه

کووید ۱۹ و بحران حمل و نقل دریایی در چین

 

به گزارش مرین‌پرس، صنایع حمل و نقل با بحران کمبود کانتینر به دلیل کرونا درگیر بود که انسداد گسترده کانال سوئز رخ داد. اکنون، مشاغل و مصرف کنندگان برای یک بحران دیگر حمل و نقلی خود را آماده می‌کنند، زیرا شیوع ویروس هندی در جنوب چین خدمات بنادر این منطقه را مختل و هزینه‌ها را دوباره افزایش می‌دهد.

استان گوانگدونگ چین با شیوع ناگهانی کووید ۱۹ جهش یافته مواجه شده است. مقامات برای جلوگیری از گسترش سریع ویروس، اقدام به تعطیلی بخش‌ها و مشاغل کرده اند.

به گفته تحلیلگران و کسانی که در صنعت حمل و نقل فعال هستند، این امر باعث تأخیر گسترده حمل و نقل در بنادر اصلی چین شده و هزینه حمل و نقل را به دلیل افزایش زمان انتظار کشتی‌ها در اسکله ها، افزایش داده است.

این اختلال در شنزن و گوانگژو کاملاً گسترده است که تأثیر بی‌سابقه‌ای در زنجیره تأمین خواهد داشت. حدود ۲۴ درصد صادرات چین از بندر گوانگدونگ، به عنوان یک قطب بزرگ حمل و نقل، صورت می‌گیرد. بنادر شنزن و گوانگجو نیز از نظر حجم کانتینر، سومین و پنجمین بندر بزرگ در جهان هستند.

براساس این گزارش، اولین مورد ویروس جهش یافته هندی در ماه مه در گوانگجو دیده شد و از آن زمان بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافته است. مقامات چینی محدودیت‌ها و اقدامات دیگری اعمال کرده‌اند که ظرفیت پردازش در بنادر را محدود می‌کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۲۸ هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شدند

س خرداد 25 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه نشریه آمریکایی «نیوزویک»، وزارت دفاع جزیره تایوان امروز سه شنبه در بیانیه ای ادعا کرد که ۲۸ فروند هواپیمای نظامی چین وارد حریم هوایی تایوان شده اند. بر اساس اعلام این وبگاه، هواپیماهای نظامی چین شامل چندین جنگنده […]

همچنین بخوانید: