۲۳ موج شکن هرمزگان آماده واگذاری است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عبدالرسول دریایی روز یکشنبه در نشستی با حضور کارشناس بنادر و اعضای تحویل گیری موج شکن های مردمی سازمان شیلات ایران و جمعی از معاون شیلات هرمزگان اظهارداشت: در جنوب کشور از مجموع ۴۹ فقره موج شکن مردمی وجود دارد که ۲۳ موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: از این میزان موج شکن واگذار شده به استان هرمزگان، ۱۱ موج شکن در غرب استان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن در جزیره قشم است.
مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه این موج شکن ها نقش مهمی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروی دارند، بیان داشت: این موج شکن ها  می توانند نقش مهمی در ارائه خدمات و پشتیبانی به مزارع پرورش ماهی در قفس که از اولویت های مهم این اداره کل و بخش آبزی پروری است، داشته باشند.
دریایی در بخش دیگری اظهارداشت: این استان با بهره مندی از چهار هزار و ۵۳۰ فروند شناور صیادی، افزون بر ۳۲ هزار نفر صیاد،۲۸۵ هزار تن صید سالیانه و ۲۲ بندر صیادی می توان به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی کرد.
به گفته دریایی، استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است که بی شک این موج شکن های مردمی نقش مهمی در پشتیبانی و خدمات دهی به مزارع پرورش ماهی در قفس استان دارد.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر با پیگیری شیلات ایران و استان هرمزگان و تلاش سرمایه گذاران، هرمزگان به عنوان بزرگترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان مطرح است.
موج شکن ها سازه هایی هستند که به منظور ایجاد آرامش در سواحل و کاهش انرژی به وجود آمده از امواج و حفاظت از سواحل در مقابل امواج بنا می شوند.
موج شکن ها از دیدگاه های مختلف از جمله اشکال هندسی، مصالح بکار گرفته شده و جایگاه قرارگیری به انواع مختلف دسته بندی می شوند.
از بین انواع موج شکن ها از لحاظ شکل هندسی و مصالح به کار گرفته شده، موج شکن های توده سنگی از رایج ترین انواع آنها می باشند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمل بیش از یک میلیون کالای اساسی از بندر امام

ی خرداد 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش خبرنگار مرین‌پرس، غلامحسین دغاغله در نشست سرعت بخشی به روند جابه‌جایی کالا‌های اساسی در پایانه بار بندر امام افزود: تدابیر اتخاذ شده و بازنگری در فرآیند‌های حمل کالا‌های اساسی از جمله بارگیری در اسکله، رفع مشکل باسکول و خروج ناوگان از بندر امام […]

همچنین بخوانید: