تحویل گیری 23 موج شکن در بنادر صیادی هرمزگان به زودی

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تحویل گیری 23 موج شکن به زودی

 

به گزارش مرین‌پرس، عبدالرسول دریایی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صید و صیادی در استان هرمزگان گفت: این استان را با بهره مندی از چهار هزار و ۵۳۰ فروند شناور صیادی، بالغ بر ۳۲ هزار نفر صیاد، ۲۸۵ هزار تن صید سالیانه و ۲۲ بندر صیادی می‌توان به عنوان قطب صید و صیادی کشور معرفی کرد.

وی افزود: در جنوب کشور از مجموع ۴۹ فقره موج شکن مردمی وجود دارد که ۲۳ موج شکن به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

دریایی عنوان کرد: با همکاری سازمان شیلات ایران، اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و تلاش شیلات هرمزکان واگذاری این موج شکن‌ها به شیلات استان در مراحل پایانی قرار داد.

مدیر کل شیلات هرمزگان گفت: از این میزان موج شکن واگذار شده به استان هرمزگان، ۱۱ موج شکن در غرب استان، هشت موج شکن در شرق استان و چهار موج شکن در جزیره قشم است.

وی با بیان اینکه این موج شکن‌ها نقش مهمی در تسهیل خدمات رسانی به جامعه صیادی و آبزی پروی دارند گفت: خوشبختانه این موج شکن‌ها می‌توانند نقش مهمی در ارائه خدمات و پشتیبانی به مزارع پرورش ماهی در قفس که از اولویت‌های مهم این اداره کل و بخش آبزی پروری است داشته باشند.

دریایی تصریح کرد: استان هرمزگان با ظرفیت افزون بر ۱۱۳ هزار تن تولید ماهی در قفس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استان شیلاتی کشور است که بی شک این موج شکن‌های مردمی نقش مهمی در پشتیبانی و خدمات دهی به مزارع پرورش ماهی در قفس استان دارد.

گفتنی است در سال‌های اخیر با پیگیری شیلات ایران و استان و تلاش سرمایه گذاران استان هرمزگان به عنوان بزرگترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان مطرح شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نقش پررنگ هیدروگرافی در توسعه دریا محور / ارتباط مستقیم توسعه سواحل مکران و اروند در برنامه ششم توسعه با هیدروگرافی/ بدون هیدروگرافی؛ شناخت پهنه های آبی و توسعه دریایی امکان پذیر نیست/ ۶۲ چارت الکترونیک ناوبری منتشر شده است

ی خرداد 30 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه رییس سازمان نقشه برداری کشور با تشریح نقش هیدروگرافی در توسعه دریا محور، گفت: بدون بهره مندی از مقوله هیدروگرافی؛ شناخت پهنه های آبی و توسعه دریایی امکان پذیر نیست.                           […]
رییس سازمان نقشه برداری کشور، سواحل مکران، توسعه دریا محور

همچنین بخوانید: