رشد ۱۰ درصدی آبزی پروری در خوزستان

زمان مطالعه: 1 دقیقه

رشد ۱۰ درصدی آبزی پروری در خوزستان

 

فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۰ مزرعه آبزی پروری در خوزستان فعال هستند افزود: سال گذشته ۸۹ هزار ماهی پرورشی که بیشتر آن ماهاین گرمابی بودند در خوزستان تولید شده است.

وی سطح زیرکشت مزارع فعال آبزی پروری در استان خوزستان را ۱۵ هزار و ۸۳۶ هکتار بیان کرد و افزود: هم اکنون گونه‌های مختلف ماهیان گرمابی، سردابی، میگو، ماهیان دریایی و خاویاری در استان پرورش داده می‌شوند.

ابوعلی پیش بینی کرد برای دومین بار خوزستان رتبۀ نخست آبزی پروری در خوزستان را کسب کند.

مدیرکل شیلات خوزستان افزود: بیشترین میزان آبزی پروری در بخش ماهیان گرمابی با تولید ۷۲ هزار و ۲۲۵ تُن بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت و رشد بسیار خوبی در تولید ماهیان سردابی داشتیم و در سال گذشته با برداشت یک هزار و ۴۰۱ تن ماهی سردابی، شاهد رشد ۴۰ درصدی بودیم اظهار داشت: در سال جاری، ۵۰ درصد فاز دوم مجتمع سردابی اندیکا، نیز آماده بهره برداری است.

مدیرکل شیلات خوزستان در ادامه گفت: در سال ۹۸ میزان برداشت میگو ۲۰۸ تن بود که در سال ۹۹ به ۲۷۲ تن رسید.

ابوعلی با بیان اینکه در خوزستان، چهار مزرعه ماهیان خاویاری در حال بهره برداری است، گفت: تولید گوشت خاویار در سال ۹۹ به ۱۴ هزار و ۵۳۳ کیلوگرم رسید که نسبت به سال ۹۸ رشد دو برابری داشته است.

 ابوعلی، با بیان اینکه در سال ۹۹، بالغ بر ۲۷ میلیون قطعه بچه ماهی و لارو در منابع آب‌های داخلی استان رهاسازی شد، گفت:در حال حاضر، چهار مرکز تکثیر ماهیان بومی و دریایی، تولید انواع بچه ماهی جهت رها سازی در منابع آبی استان را برعهده دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تلاش جهادی در راستای جهش در ساخت، بومی سازی و تأمین تجهیزات مورد نیاز هیدورگرافی/ تعامل نزدیک سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با سازمان بنادر در عرصه آبنگاری/ انواع نقشه های دریانوردی در دسترس کاربران دریایی است

س تیر 1 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اعلام کرد: انواع نقشه های دریانوردی در مقیاس های مختلف در دسترس کاربران دریایی قرار گرفته است. امیر سرتیپ مجید فخری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تبریک روز جهانی هیدروگرافی […]
رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ، تأمین تجهیزات ، هیدورگرافی

همچنین بخوانید: