همکاری بندری و دریایی میان ایران و سوریه رو به افزایش است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همکاری بندری و دریایی میان ایران و سوریه رو به افزایش است

 

به گزارش مرین‌پرس، شهلا عموری در رابطه با ضرورت توسعه همکارى هاى دریایى و بندرى بین ایران و کشورهاى منطقه، اظهار داشت: ظرفیت‌های مناسبی در بنادر کشور به ویژه در جنوب ایران برای انجام همکاری و توسعه حمل و نقل دریایی با دیگر کشورهای منطقه وجود دارد، اما این موضوع نیازمند مشوق های مناسب تری است که باید از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید توازن لازم در اختصاص مشوق های قابل ارائه در بنادر با محوریت جنوب کشور ایجاد شود، گفت: لازم است که ظرفیت های کانتینری جهت صادرات انواع کالاها در بنادر جنوبی مانند خرمشهر بیش از پیش افزایش پیدا کند.

عضو اتاق مشترک ایران و سوریه افزود: همواره معتقد هستیم که مقیاس کالا عامل استقبال شرکت‌های کشتیرانی برای مشارکت در حمل کالاهای صادراتی از بنادر ایران محسوب می شود و قطعا بنادر خوزستان و دیگر بنادر کشور ظرفیت های صادراتی بسیار خوبی دارند که همین موضوع عامل «اقتصاد مقیاس» را در حمل و نقل دریایی از توجیه مناسبی برخوردار خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی در اختصاص یارانه های حمل به صادرکنندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که در نهایت باعث رونق فعالیت ها و مبادلات تجاری از طریق حمل و نقل دریایی می شود.

عموری در مورد ارزیابى از وضعیت همکارى مشترک ایران و سوریه در حوزه دریایى و بندرى، خاطرنشان کرد: شرایط موجود نشان می دهد که محوریت همکاری های ایران با سوریه در حوزه دریایی و بندری روبه رشد است و شرکت های حمل و نقل متعددی با ظرفیت های مختلفی در این زمینه حضور پیدا کرده اند.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می دهد که عمده صادرات کالاهای ایرانی از بندرعباس به سمت بندر لاذقیه در سوریه انجام می شود و عمده این محصولات شامل قیر، مواد پتروشیمی، فرآورده های سوختی، مصالح ساختمانی، سیمان، میلگرد، سنگ، کاشی و سرامیک است.

عضو اتاق مشترک ایران و سوریه در رابطه با دیدار اخیر هیات هاى ایران و سوریه و مسائل مطرح شده در خصوص افزایش روابط دریایى بین دو کشور، گفت: همکاری بندری و دریایی میان ایران و سوریه طی سال های اخیر رو به افزایش است که با ایجاد خواهرخواندگی بین بندر امام(ره) و بندر لاذقیه گام های اساسی تری را در مسیر توسعه ای روابط ایجاد می کند و در این بین باید توجه داشت که توسعه این همکاری ها نیازمند تداوم تعاملات و افزایش سرمایه گذاری های مرتبط در حوزه زیرساخت های بندری به منظور فعالیت شرکت‌های کشتیرانی است.

عموری ادامه داد: کشور سوریه در مرحله بازسازی قرار دارد و قطعا بازار بسیار مناسبی برای کالاهای ایرانی محسوب می شود و مهمترین دستاورد دیدار اخیر هیات های ایران و سوریه می تواند به توسعه مناسبات تجاری هر دو کشور منجر شود، بنابراین حمل و نقل دریایی در توسعه این مناسبات از نقش تاثیرگذاری برخوردار است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قتل عام آبزیان دریای خزر با شیرابه

چ تیر 2 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی دریاچه خزر نه تنها موجب کاهش آبزیان شده؛ بلکه امنیت غذایی بشر را تهدید می ‌کند. به گزارش مرین‌پرس، غلامرضا منتظری در مورد راهی شدن شیرآبه زباله‌ها به دریای خزر گفت: دریای خزر بزرگ‌ترین دریاچه […]

همچنین بخوانید: