پیشرفت 92درصدی اجرای فاز نخست کانال هدایت سیلاب غرب بندر شهید رجایی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: فاز نخست پروژه احداث کانال هدایت سیلاب در اراضی غرب بندر شهید رجایی پیشرفت فیزیکی 92درصدی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی ران با بیان اینکه پروژه کانال هدایت سیلاب غرب بندر شهید رجایی با مساحت 77 کیلومترمربع در حال اجراست، اظهار داشت: این پروژه در 2 فاز تعریف و برنامه ریزی شده که فاز نخست آن با 92 درصد پیشرفت فیزیکی، در مراحل نهایی عملیات اجرایی قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی با آماده سازی و الحاق 2هزار و 700 هکتار اراضی در ضلع شمالی این بندر، گفت: با احداث کانال هدایت سیلاب، مشکلات اساسی در زمینه توسعه بندر که ناشی از موقعیت طبیعی خور وسط اراضی آن بوده، مرتفع و مسیر خور به آخرین محدوده ضلع غربی بندر هدایت می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه، به هنگام بارندگی های شدید فصلی، مسیر سیلاب در بالادست این مجتمع بندری، مدیریت شده و از ایجاد آبگرفتگی و خسارات جدی به زیرساخت ها در اراضی بزرگترین بندر بازرگانی ایران جلوگیری می شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

همکاری بندری و دریایی میان ایران و سوریه رو به افزایش است/ سوریه؛ بازار بسیار مناسب برای کالاهای ایرانی/ ضرورت مشارکت سازمان بنادر در اختصاص یارانه های حمل کالا

چ تیر 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه عضو اتاق مشترک ایران و سوریه با اشاره به نقش ویژه حمل و نقل دریایی در توسعه مناسبات تجاری دو کشور، گفت: توسعه همکاری‌ها، نیازمند تداوم تعاملات و افزایش سرمایه گذاری ‌های مرتبط در حوزه زیرساخت های بندری به منظور فعالیت شرکت های کشتیرانی […]
همکاری بندری و دریایی، میان ایران و سوریه، افزایش، کالاهای ایرانی

همچنین بخوانید: