نجات سرنشینان دو قایق صیادی در بندر چابهار

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مرین‌پرس، سیدحسن ابراهیمی افزود: این دو قایق که به دلیل نقص فنی و در شرایط بد جوی گرفتار شده بودند در دو عملیات جستجو و نجات دریایی و با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار نجات یافتند. 

وی اظهار کرد: قایق اول با چهار نفر سرنشین که در محدوده صیدگاه به فاصله ۴۰ مایلی از بندر چابهار دچار نقص فنی موتوری شده بود از طریق VHF با مرکز MRCC  تماس برقرار و تقاضای کمک کرد، که با اعزام شناور همیار ناجی به محل حادثه، در عملیاتی موفق، سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافتند.

وی درباره عملیات دوم اذعان داشت: قایق دوم نیز که بدلیل شرایط بد جوی و مشکل فنی در دریا گرفتار شده بود، طی تماس تلفنی موقعیت خود را به اطلاع مرکز MRCC اعلام که پس از هماهنگی ها لازم شناور هادی ۹ به محل اعزام و موفق به نجات یک نفر سرنشین این قایق در فاصله ۱۰ مایلی بندر چابهار شد.

 معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان  با اشاره به شرایط بد جوی فصل مونسون و مواج شدن دریا از صیادان درخواست کرد قبل از عزیمت به دریا از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطمینان یافته و تجهیزات ایمنی کافی به همراه داشته باشند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رویت زیردریایی جدید در چین

پ تیر 3 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه تصاویر جدیدی از زیردریایی جدید چینی در فضای مجازی منتشر شده و به نظر می‌رسد چینی‌ها با الگوبرداری از یک طرح سوئدی که هنوز ساخته نشده، به دنبال افزایش توان زیر سطحی خود هستند. تصویر جدید نشان دهنده نسل جدید از زیردریایی‌ های کلاس Yuan  نیروی […]
زیردریایی جدید در چین

همچنین بخوانید: