تشریح مشکلات دریانوردان پس از شیوع کووید19/ حمل و نقل دریایی پس از شیوع کرونا یک روز هم متوقف نشد/ دریانوردان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند

زمان مطالعه: 3 دقیقه



عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان و پرسنل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی از مسوولان خواست دریانوردان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند چرا که در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارند.

کاپیتان رضا حافظی بیرگانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تبریک روز جهانی دریانورد به تمامی دریانوردان، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، نگرانی دریانوردان و خانواده آنها دوچندان شده و همین مساله استرس مضاعفی را به منظور جلوگیری از ابتلا به این ویروس ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: دریانوردی جزء مشاغل سخت و زیان آور به شمار می رود و با شیوع ویروس کرونا، این سختی مضاعف و دوچندان شده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه فعالیت دریایی و شغل دریانوردان از جمله مشاغل عملیاتی به شمار می رود، گفت: از مسوولان درخواست می کنیم تا واکسیناسیون دریانوردان را در اولویت قرار دهند چرا که قشر دریانورد در صف اول جنگ اقتصادی قرار دارد.

حمل و نقل دریایی به صورت شبانه روزی انجام می شود

حافظی با اشاره به اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا حمل و نقل دریایی حتی یک روز هم تعطیل نشد، عنوان کرد: سایر شقوق حمل و نقل با تعطیلی مواجه شدند و حتی فعالیت هواپیماها نیز متوقف شد، اما شرایط کشتی ها و حمل و نقل دریایی به گونه ای نبود که حتی یک روز هم امکان توقف وجود داشته باشد و حمل و نقل دریایی به صورت شبانه روزی و 24 ساعته به فعالیت خود ادامه داد و اگر چنین رویه ای پیش نمی رفت به طور حتم شرایط در بخش تامین کالاهای اساسی با مشکل مواجه می شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات حمل و نقل دریایی در ایام شیوع ویروس کرونا افزایش میزان بروکراسی اداری و کاغذبازی است و بنادر سایر کشورها، سخت گیری های متفاوتی را در زمینه مقابله با شیوع ویروس انجام می دهند که به ارسال اسناد و مدارک در مقوله بازدیدها، قرنطینه کشتی ها و…مربوط می شود.

 

واکسیناسیون دریانوردان به نفع جامعه جهانی است

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان همچنین به برخی سختی های پیش آمده در حوزه حمل و نقل دریایی پس از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به تاخیر افتادن خرید سفارشات مورد نیاز، به تعویق افتادن تعمیرات فنی و…از دیگر مسائلی است که با آن مواجه هستیم.

حافظی با بیان اینکه امکان قرنطینه صد درصدی در کشتی ها پس از ابتلای پرسنل کشتی به کرونا وجود ندارد، اظهار داشت: در اثر ابتلای یک نفر به ویروس کرونا، حداقل 80 درصد پرسنل مبتلا خواهند شد و کشتی ها شرایطی برای ایزوله کامل ندارند و بنابراین امکان اجرای کامل قرنطینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امکان توقف کشتی ها وجود ندارد و باید در کمترین زمان ممکن جابجایی کالا صورت گیرد، بیان کرد: در جابجایی با کشتی کشورهای مختلف با اپیدمی های مختلف را پیش رو داریم و با جهش های کرونا مواجه هستیم و در عین حال در فضای کشتی هوا مشترک تنفس می کنیم و غذای مشترک می خوریم و این موارد بخشی از مواردی است که مشکلات عدیده ای را برای دریانوردان به وجود آورده اند.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی دریانوردان تاکید کرد:واکسیناسیون دریانوردان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا به نفع جامعه جهانی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انتخاب وزیر راه و شهرسازی جدید؛ حوزه دریایی فراموش نشود

ش تیر 5 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه مرین‌پرس یک کارشناس حمل و نقل معتقد است وزارت راه و شهرسازی (مسکن و شهرسازی و راه و ترابری)، وزیری می خواهد که وزارتخانه را با برون سپاری امورات جاری به بخش خصوصی، کوچک کرده و به بخش اقتصاد کلان بپردازد و اقتصاد خُرد را به […]

همچنین بخوانید: