۴۲ درصد کشفیات مواد مخدر استان بوشهر در مسیر دریا بوده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

۴۲ درصد کشفیات مواد مخدر استان بوشهر در مسیر دریا بوده است
ارسطو ترکمان منش در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس در بوشهر با گرامی‌داشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۱۸ تن و ۶۱۷ کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهرکشف شد که ۷۰ درصد از کشفیات مواد مخدر در مسیر دریای خلیج‌فارس استان بوشهر بوده است.

وی میزان کشفیات مواد مخدر سال گذشته در مسیر ترانزیت دریایی استان بوشهر را حدود ۱۳ تن دانست و بیان کرد: از کشف ۱۸ هزار و ۶۱۷ کیلوگرم مواد مخدر استان بوشهر، بیش از ۹ هزار کیلوگرم توسط سربازان گمنام اداره کل اطلاعات استان بوشهر، هشت هزار و ۲۳۶ کیلوگرم توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۹۶۳ کیلوگرم مرزبانی و ۱۴ کیلوگرم توسط سازمان اطلاعات سپاه کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته ۳۸ باند و شبکه ترانزیت مواد مخدر منهدم شد گفت: در این راستا سال قبل سه هزار و ۳۴۲ نفر مرتبط با این جرائم در استان بوشهر دستگیر و بیش از  ۲۳۰ دستگاه وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو مربوط به قاچاقچیان نیز توقیف شد.

ترکمان‌منش با بیان اینکه سال قبل از میزان کشفیات ۷۰ درصد آن در مسیر ترانزیت دریایی از سوداگران مرگ کشف شده است گفت: با اقدام‌های مقابله‌ای و انهدام باند‌های کلان مواد مخدر در  دو بخش دریایی، سواحل و خشکی حوزه استحفاظی استان بوشهر برای قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ ناامن شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اشاره به کشفیات سه ماه نخست امسال از متلاشی شدن هشت باند کلان موادمخدر در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با متلاشی شدن این باند‌ها در سه ماه نخست امسال سه تن و ۹۶۱ کیلوگرم موادمخدر در استان بوشهر کشف شد که ۴۲ درصد آن در دریا و سواحل خلیج فارس این استان کشف شده است.

وی با قدردانی از همکاری نیرو‌های انتظامی، مرزبانی، دریابانی، سپاه، بسیج و نیرو‌های امنیتی در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر افزود: همکاری مردم استان بوشهر در مقابله با مواد مخدر ستودنی است چراکه همراهی مردم سبب شده برخورد با قاچاق مواد مخدر تسریع شود.

ترکمان‌منش  بیان کرد: در سه ماه نخست امسال ۲ تن و ۴۲۱ کیلوگرم توسط نیروی انتظامی و یک تن و ۱۵۸ کیلوگرم توسط اداره کل اطلاعات و ۳۸۲ کیلوگرم مواد مخدر با تلاش نیروی مرزبانی کشف شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر، دستگیری ۷۴۴ نفر مرتبط با جرایم مواد مخدر در سه ماه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در این مدت ۵۶ قاچاقچی و ۱۸۶ نفر توزیع کننده و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و ۵۰۲ معتاد برای درمان تحویل مراکز درمانی شدند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تهیه طرح حفاظت از لاک پشت‌های دریایی در ۷ جزیره خلیج فارس

ی تیر 6 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   احمد رضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مرین‌پرس اظهار داشت: حفاظت از زیست گاه‌های ساحلی تخم گذاری لاک پشت دریایی در جزایر و سواحل خلیج فارس و نیز سواحل دریای عمان در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. معاون محیط زیست دریایی […]

همچنین بخوانید: