رشد ۲۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان/ بنادر جاسک و هرمز؛ رتبه‌های نخست صادرات در بنادر کوچک سواحل مکران

زمان مطالعه: 1 دقیقه



طی سه ماه اول سال جاری در مجموع ۶۶۰ هزار تن کالا در بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 27 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانودری، حمیدرضا محمدحسینی تختی؛ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری؛ ۴۲۰ هزار تن کالای غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان جابجا شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛ رشد ۵۲ درصدی داشته است. 

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر، کاپوتاژ را عامل مهمی برای محافظت از صنایع داخلی و زیرساخت های حمل و نقل دانست و گفت: رشد ۸۴ درصدی در کاپوتاژ نفتی به مقصد جزایر داخلی خلیج فارس، به ثبت رسیده و همچنین حجم ترانزیت کالا در بندر شهید باهنر، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته؛ ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به روند افزایشی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر تابعه شرق هرمزگان و استفاده حداکثری از ظرفیت صادراتی بنادر کوچک در سواحل مکران، گفت: صادرات از بنادر جاسک و هرمز به ترتیب با عملکرد ۵۵ هزار و ۸۲۰۰ تن؛ در رتبه نخست هستند و بنادر سیریک و تیاب در جایگاه های بعدی قرار دارند و در حال حاضر، این بنادر به پایانه های دریایی تراز اول صادراتی در قلب سواحل مکران تبدیل شده اند.

لازم به ذکر است بندر شهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چندمنظوره هرمزگان و یکی از کانون‌های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور است؛ بندری با ظرفیت سالانه ۲٫۵ میلیون تن که از امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱٫۵متر برخوردار است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مسیر دسترسى به ایستگاه کنترل ترافیک دریایی هرمز؛ آماده بهره‌بردای/ رونق چشمگیر گردشگری دریایی هرمز در کنار تأمین ایمنی تردد

د تیر 7 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه پروژه روسازی و زیرسازی مسیر دسترسى به ایستگاه سامانه کنترل ترافیک دریایی جزیره هرمز، به اتمام رسید و آماده بهره برداری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردى، پشتیبانى و نگهدارى از ایستگاه مخابراتی سامانه کنترل ترافیک دریایی جزیره هرمز […]
مسیر، دسترسى به ایستگاه کنترل ترافیک دریایی هرمز، بهره‌بردای

همچنین بخوانید: