مهمترین اقدامات سازمان بنادر در راستای تبدیل بنادر کشور به نسل سوم/ افزایش مستمر ظرفیت عملیاتی بنادر بازرگانی/ فعالیت صنایع و خدمات دارای ارزش افزوده در پسکرانه بندر و تمرکز بر صادرات مجدد کالا در بنادر نسل سوم

زمان مطالعه: 2 دقیقه



عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای تبدیل بنادر به بنادر نسل سوم، گفت: افزایش ظرفیت عملیاتی بنادر بازرگانی به صورت مستمر در دستورکار قرار گرفته است.

فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره اهداف و برنامه های این سازمان در راستای ایجاد بنادر نسل سوم، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی از اوایل دهه هشتاد، ضمن واگذاری کامل امور تصدی گری خود به بخش خصوصی و ایجاد تمهیدات لازم به منظور مشارکت این بخش به سرمایه گذاری در اراضی و محوطه های بندری، طرح ها و برنامه های متعدد و منسجمی را جهت تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم تدوین و عملیاتی، کرده است.

وی ادامه داد: از مصادیق بارز طرح ها و برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم، می توان به افزایش مستمر ظرفیت عملیاتی بنادر بازرگانی کشور، میزان سرمایه گذاری های سازمان و بخش خصوصی در بنادر شهیدرجایی، امام(ره)، امیرآباد، چابهار و سایر بنادر بازرگانی اشاره کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر نسل سوم دارای ویژگی های مشخصی دارد که از جمله آن می توان به حضور و فعالیت صنایع و خدمات دارای ارزش افزوده در پسکرانه بندر و تمرکز بر صادرات مجدد کالا اشاره کرد، گفت: الحاق اراضی پشتیبانی در بندر شهیدرجایی، بندر امام(ره) و طرح های توسعه بندر شهیدبهشتی چابهار کاملا در راستای تحقق افزایش قدرت رقابت پذیری بنادر کشور و حرکت در مسیر بنادر نسل سوم است؛ از مهم ترین دستاوردهای این بخش احداث صنایع تولیدی متعدد در پسکرانه بنادر امام(ره)، امیرآباد، شهیدرجایی است که ضمن تمرکز بر تولیدات دارای ارزش افزده، باعث افزایش اشتغالزایی و کاهش قیمت تمام شده کالا شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر معیارهای توضیح داده شده، بنادر نسل سوم دارای مشخصه های حائز اهمیت دیگری چون ارتباط پذیری بندر، تردد و حضور منظم خطوط معتبر بین المللی در بنادر، سهولت انجام تعاملات مالی و بانکی بین المللی و خرید و فروش کالا از طریق تجارت الکترونیک است.

کوهساری اظهارداشت: با خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه علیه صنعت کشتیرانی و بندری کشورمان و همچنین به رغم ظرفیت سازی و سرمایه گذاری گسترده سازمان بنادر و دریانوردی طی چند سال گذشته در حوزه زیرساخت ها و رو ساخت های بنادر، تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم با چالش هایی مواجه شده است. 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر با وجود کاهش حجم عملیات بندری و به تبع آن کاهش درآمدها، پروژه های توسعه ای و جامع بنادر کشور را متوقف نکرد، گفت: سازمان بنادر با ادامه و تکمیل پروژه های مذکور زمینه برگشت سریع بنادر به شرایط مطلوب و نیل به بنادر نسل سوم را هموار کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری دوره تخصصی تئوری خلبانی فوق سبک در بوشهر

س تیر 8 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه دوره تخصصی تئوری خلبانی فوق سبک در جهت توانمندسازی پرسنل اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر به عنوان اداره پیشرو در پایش و نظارت هوایی بر […]
برگزاری، دوره تخصصی تئوری خلبانی،  بوشهر

همچنین بخوانید: