ایران؛ دومین ناوگان بزرگ صیادی در اقیانوس هند را دارد/ سازمان شیلات؛ یکی از اعضای خانواده بزرگ ارگان‌های دریایی کشور است

زمان مطالعه: 1 دقیقه



رئیس سازمان شیلات کشور گفت: سازمان شیلات؛ یکی از اعضای خانواده بزرگ ارگان‌های دریایی کشور است که مأموریت ایفای نقش در حوزه امنیت غذایی را دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و‌دریانوردی، نبی الله خون‌میرزایی در مراسم روز دریانورد با بیان اینکه در دو حوزه صید و صیادی و پرورش ماهی در قفس در دریا فعالیت می‌کنیم، تصریح کرد: در شرایط سخت تحریم‌های غیرقانونی و همه‌گیری کرونا دریانوردان از رسالت کاری خود غافل نشدند و حتی بیش از تکلیف به برنامه ها عمل شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه شیلات میانگین سرمایه‌گذاری در کشور دو برابر شده است، ادامه داد: در حوزه صید و صیادی 140 هزار نفر صیاد فعال داریم که با 11 هزار فروند شناور صیادی در سال گذشته 700 هزار تن تولید شیلاتی داشتند که 57 درصد از کل تولید 1.2 میلیون تنی کشور را به خود اختصاص دادند.

خون‌میرزایی با یادآوری اینکه ناوگان صیادی ما در اقیانوس هند رتبه دوم را دارا است، خاطرنشان کرد: در پرورش ماهی در قفس در دریا 4.6 میلیون تن ظرفیت مطالعه وجود  دارد و این دستاورد مدیون همکاری‌های اعضای ارگان‌های دریایی کشور است.

رئیس سازمان شیلات کشور اظهار داشت: در سه حوزه نیازمند مساعدت ارگان‌های دریایی هستیم که شامل تداوم پیوسته آموزش‌های جامعه صیادی، بیمه صیادان و لحاظ شغل صیادی در زمره فعالیت‌های زیان‌آور است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقدیر از مدیران ارشد ناوگان ملی کشتیرانی

س تیر 8 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس؛ در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد از مدیران ارشد کشنیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران تقدیر شد.بر اساس این گزارش؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به علت صادرات و واردات بدون وقفه نفت و کالاهای اساسی از سوی مدیران […]

همچنین بخوانید: