کشتیرانی ایران؛ در اغلب نقاط دنیا فعال است/ حل مشکل مسکن دریانوردان؛ در دستور کار/ شرکت‌های کشتی‌سازی ساخت داخل؛ پرکارترین سال‌های تاریخ فعالیت خود را تجربه کرده‌اند

زمان مطالعه: 2 دقیقه



وزیر راه و شهرسازی گفت: به برکت تحریم، شرکت‌های کشتی‌سازی ساخت داخل در سال‌های 98 و 99 پرکارترین سال‌های تاریخ فعالیت خود را تجربه کرده‌اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در مراسم روز دریانورد با بیان اینکه ظرفیت دریایی کشور متصل به دریا و آب‌های آزاد نامحدود است و هرچه بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم، به یکی از مؤلفه‌های قدرت، نیرو مضاعفی بخشیده‌ایم، اظهار داشت: جامعه دریانوردان نماد اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران هستند و دریانوردی در زمره مؤلفه‌های قدرت هر کشوری است. 

 

100 میلیون تن به ظرفیت بنادر کشور افزوده شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ در بخش تجاری نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا سهم بیشتری از بازار دنیا را کسب کنیم. 

وی با اشاره به اینکه 100 میلیون تن به ظرفیت بنادر کشور افزوده شده است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری جدید در بنادر طی در یک و نیم سال اخیر 15 هزار میلیارد تومان بوده است.

اسلامی اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا ناوگان کشتیرانی ما در اغلب نقاط دنیا؛ فعال و اختلالی در کار کشتیرانی رخ نداده است.

 

رشد ۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر

وی با یادآوری اینکه در حال حاضر کشتی توقیفی نداریم، تأکیدکرد: سهم جابه‌جایی کالا و بار در حوزه کشتیرانی در سال 99 نسبت به 98 رشد داشت و در سه ماهه 1400 تخلیه و بارگیری بنادر نسبت به سه ماهه سال 99 به میزان 7 درصد رشد داشت.

اسلامی درباره سرمایه‌گذاری چین در بندر اقیانوسی جاسک، اظهار داشت: این موضوع در سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است و هنوز بحث جذب سرمایه‌گذار مطرح نشده، اما از هر سرمایه‌گذاری برای توسعه بندر جاسک استقبال می‌کنیم.

 

مسکن دریانوردان پیگیری می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خواسته‌ام فراخوانی از طریق انجمن‌ها در حوزه مسکن دریانوردان داشته باشند تا به دریانوردانی که مسکن ندارند، در استان خودشان در قالب مسکن ملی، مسکن تعلق گیرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقدیر از ۴۱ دریانورد نمونه سال ۱۴۰۰

س تیر 8 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، در مراسم روز دریانورد که عصر امروز با حضور مقامات کشوری و لشگری در مجتمع آموزشی فرمانیه سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد از دریانوردان نمونه سال ۱۴۰۰ تقدیر به عمل آمد.   اسامی ۴۱ دریانورد نمونه به شرح ذیل است: 

همچنین بخوانید: