زخم خشکسالی بر پیکره شیلات کرمانشاه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرین‌پرس/کرمانشاه کاهش شدید بارش‌ها و بروز خشکسالی، زخم هایی را بر پیکره شیلات کرمانشاه وارد آورده و آنطور که مدیرکل شیلات استان می گوید از ابتدای امسال تاکنون بخش شیلات متحمل خسارت بیش از 20 میلیارد تومانی شده است.

سید فرزاد افضلی در گفت و گو با مرین‌پرس، با اشاره به افت عملکرد مزارع پرورش آبزیان استان در ماه های ابتدایی سال به دلیل کاهش میزان بارندگی‌ها و بروز خشکسالی، گفت: مزارع پرورش ماهی استان از فروردین تاکنون کاهش تولید 463 تنی داشته‌اند.

 افضلی با بیان اینکه مزارع پرورش ماهی شهرستان دالاهو بیشترین خسارت را از خشک‌سالی دیده اند، گفت: مزارع این شهرستان افت 250 تنی تولیدات را داشته اند که رقم بالایی است. دلیل اصلی افت تولیدات شهرستان دالاهو هم کم شدن آب رودخانه الوند متاثر از خشکسالی حادث شده است و به دلیل کم شدن آب این رودخانه و نیز اختصاص بخش هایی از آن برای آبیاری باغات، فاز پایین پروژه پرورش ماهی پل دروازه ریجاب در این شهرستان عملا نتوانسته تولیدی داشته باشد.

 مدیرکل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: بعد از شهرستان دالاهو، مزارع پرورش ماهی شهرستانهای جوانرود، سنقر و روانسر به ترتیب با افت تولید 94، 40 و 33 تنی بیشترین خسارت را از خشکسالی دیده اند.

افضلی در ادامه با بیان اینکه پروژه های پرورش ماهیان سردابی بیشترین خسارت را از خشکسالی متحمل شده اند، گفت: مزارع پرورش ماهی گرمابی شهرستان قصرشیرین به دلیل قرار داشتن در پایین دست خیلی از خشکسالی خسارت ندیده اند، هرچند در صورت تداوم خشکسالی مزارع پرورش ماهی گرمابی این شهرستان قطعا با افت تولید در سال آتی مواجه خواهند شد.

 افضلی با بیان اینکه هم اکنون  قیمت هر کیلوگرم ماهی قزل آلا در استان 60 هزار تومان و قیمت ماهیان گرمابی 30 هزار تومان است، گفت: با احتساب میانگین قیمت 40 هزار تومانی برای هر کیلوگرم ماهی، بخش شیلات استان متاثر از خشکسالی تاکنون بین 20 تا 23 میلیارد تومان متحمل خسارت شده است.

انتهای پیام
 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مطالبات دریانوردان پاسخ داده می شود

چ تیر 9 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که مطالبات دریانوردان در زمینه تامین مسکن، افزایش حقوق و سایر خدمات رفاهی تا حصول به نتیجه پیگیری می‌شود از تسهیل در تمدید اعتبار گواهینامه‌های دریانوردی خبر داد. به گزارش مرین‌پرس به نقل از وزارت […]

همچنین بخوانید: