بندرلنگه ظرفیت تولید ۶۰هزارتن تولید ماهی در قفس دارد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 عبدالرسول دریایی روز جمعه در گفت وگوبا ایرنا افزود: با اقدام های انجام شده در زمینه افزایش ظرفیت تولید ماهی در قفس ، بندرلنگه، کنگ، چیروییه و پارسیان در آینده‌ای نزدیک به یکی از قطب‌های تولید ماهیان دریایی تبدیل شوند.

وی با اشاره به آغاز به کار طرح بهسازی بازوی غربی بندرصیادی کنگ ،ادامه داد: این طرح از محل اعتبارات ملی افزون بر ۳۷۰ میلیارد ریال انجام می‌شود و درحال حاضر این بندر به حدود ۳۰۰ فروند شناوری صیادی و افزون بر ۲ هزار صیاد خدمات رسانی می‌کند.

مدیرکل شیلات هرمزگا اظهار داشت: خدمت رسانی هرچه بیشتر در بنادر صیادی استان به جامعه صیادی در دستور کار شیلات هرمزگان قرار دارد و در تلاش هستیم در  قالب طرح‌های پیشنهادی ۱۴۰۰ و با تامین اعتبار لازم، توسعه و ساماندهی بندر صیادی حسینه در دستور کار قرار گیرد.

دریایی یاد اور شد: نصب قفس‌های پرورش ماهیان دریایی بندرصیادی چیروئیه با ظرفیت ۵۰۰تن تولید ماهی در قفس  به صورت داخلی و بومی با حمایت شیلات و به همت صیادان و متخصصان جوان انجام شده که علاوه بر جلوگیری خروج ارز از  کشور، هزینه‌های آن نیز نسبت به مشابه خارجی با ۵۰ درصد کاهش همراه بوده است.

وی بیان داشت: آغاز آبگیری آزمایشی مجتمع پرورش میگوی هزار هکتاری حسینه بندرلنگه توسط بخش خصوصی نیز از دیگر ظرفیت‌های شیلاتی استان هرمزگان است که با زیر کشت رفتن این ۴۰۰ هکتار افزون بر هزار و ٢٠٠تن میگو تولید خواهد شد که زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم می‌سازد.

آذرماه سال ۹۷ مرکز نرسری (بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در دریای خاورمیانه در منطقه گرزه شهرستان بندرلنگه) با سرمایه‌گذاری افزون بر ۳۹۰ میلیارد ریال وظرفیت تولید افزون بر ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی شانک و سوف دریایی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، استاندارهرمزگان، وزیرجهاد کشاورزی، قائم مقام سازمان شیلات ایران و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری رسید و عملیات کارخانه فرآوری و مرکز تکثیر این مزرعه نیز آغاز شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سه شهر بندری خوزستان به علت گرمای شدید تعطیل شدند

ج تیر 11 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش مرین‌پرس این مدیریت اعلام کرد به جز مراکز درمانی، خدماتی و بهداشتی همه اداره‌های دولتی و عمومی این سه شهر تعطیل خواهند بود. لزوم تأمین برق خانگی، پیشگیری از خاموشی‌ها و گرمازدگی شهروندان از دلایل تعطیلی این سه شهر بندری است. روز چهارشنبه […]

همچنین بخوانید: