۵۵۰ هکتار از زمین‌های بندرعباس زیر کشت میگو رفته است

زمان مطالعه: 1 دقیقه

عبدالرسول دریایی روز شنبه در بازدید از روند آغاز برداشت میگوی پرورشی بندرعباس پیش‌بینی کرد: افزون بر سه هزار تن میگوی پرورشی از این شهرستان برداشت شود.

وی افزود: افزون بر ۱۷۰ میلیون قطعه بچه میگو در شهرستان بندرعباس نیز تا کنون ذخیره‌سازی شده که همگی از گونه وانامی است.

علی باقرزاده همایی، رییس جهادکشاورزی هرمزگان نیز گفت: این استان با دارا بودن این ظرفیت‌ها و بررسی‌های انجام شده در زمینه پرورش میگو در آینده به تولید ۱۸۰ هزار تن و یک میلیارد دلار درآمدزایی می‌رسد.

میگوی پرورشی در استان هرمزگان از نوع وانامی می باشد که تولید آن از سال ۸۸ به صورت آزمایشی در ۲۰ هکتار از مزارع پرورش میگو آغاز شده و بخش اعظم میگوهای برداشت شده از مزارع پرورش میگوی هرمزگان پس از بسته بندی به کشورهای چین، فرانسه، روسیه، جنوب شرق آسیا و حاشیه خلیج فارس صادر می شود و به دلیل طعم و سلامت بالای آن بسیار مورد اقبال در این کشورها می باشد.

کاهش هزینه های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری ها و داشتن دوره رشد کمتر از جمله ویژگی های میگوی وانامی است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شناسایی ایده ها و نیازمندیها در حوزه فناوری ‌های فضاپایه در حوزه دریا

ش تیر 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه رویداد ایده محور فناوری‌ های فضاپایه در حوزه دریا با حضور مدیران و نمایندگان سازمان‌ ها در تاریخ ۲۹ تیرماه جاری در سالن شیخ بهایی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد. به گزارش مرین‌پرس، رویداد ایده محور فناوری ‌های فضاپایه در حوزه دریا توسط سازمان […]

همچنین بخوانید: