بیش از ۹۷۱ هزار مسافر به قشم تردد کردند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

علی اشتری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد ۳۷۹ هزار و ۷۲۶ مسافر از مسیر بندر شهید ذاکری قشم-بندعباس تردد کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۹۱ هزار و ۶۹۰ مسافر  با ۱۸۲ هزار و ۷۶۷ خودرو از مسیر بندر پهل-لافت و بالعکس تردد داشتند.

رییس بنادر و کشتیرانی قشم با بیان اینکه پارسال به دلیل ممنوعیت‌های تردد، اسکله‌های مسافربری قشم تعطیل بود، ادامه داد: تعداد مسافر ترابری شده در سال گذشته ۶۱۷ هزار و ۷۵۸ نفر بود که امسال با رشد ۵۷ درصدی مواجه شده است.

وی اظهار کرد: ۶۵ درصد افزایش تعداد خودروهای ورودی و خروجی و ۹۶ درصد افزایش تردد شناور نسبت به مدت مشابه پارسال به ثبت رسیده است.

اشتری افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، دستورالعمل‌های بهداشتی در بنادر قشم به دقت اجرا می‌شود و محیط، شناورها و سالن‌های مسافری ضدعفونی می‌شوند.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک در بدو ورود به اسکله، شناور و در طول سفر اجباری است و درهای کابین مسافر با رعایت نکات ایمنی در طول سفر برای تعویض هوای داخل کابین، باز و بسته می‌شود.

هم اکنون ۱۴ شناور در اسکله‌های لافت و پهل و ۲۷ شناور با ۱۸۸۰ صندلی در اسکله ذاکری قشم از ساعت ۶ صبح الی ۱۰ شب فعالیت می‌کنند

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جولان کرونا در سواحل دریای مازندران

ش تیر 12 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه نوشهر – مرین‌پرس – بسیاری از مسافران و گردشگرانی که این روزها به مازندران سفر می‌کنند، با وجود هشدارهای پیاپی در باره ورود کشور به موج پنجم کرونا با سویه «دلتا» و افزایش شمار شهرهای قرمز کرونایی در استان، همچنان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سواحل […]

همچنین بخوانید: