افزون‌بر پنج میلیون قطعه بچه‌ ماهی گرمابی در استخرهای زهک رهاسازی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

عیسی میرانی‌شاهرودی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اداره‌کل بنا بر رسالت کاری و برنامه‌های تدوین شده هرساله در فصل بهار اقدام به تکثیرگونه‌های مختلف ماهیان گرمابی و بومی جهت حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و ماهیدار کردن  استخرها و منابع آبی سطح استان در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان زهک می‌کند.

وی گفت: بر همین اساس چهار گونه ماهیان گرمابی شامل کپور معمولی، کپور علفخوار(آمور)، کپور نقره ای(فیتوفاگ) و کپور سرگنده(بیگ هد) و گونه بومی و ارزشمند سفید سیستان تحت عنوان ماهی شیزوتوراکس زارودنی تکثیر و بچه ماهیان تولیدی پس از رسیدن به وزن مناسب عملیات رهاسازی بچه ماهی در منابع آبی هدف و استخرهای پرورشی آغاز می‌شود.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) افزود: در سه ماهه نخست سالجاری بیش‌از پنج میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی و بومی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی زهک و نیز استخرهای به وزن رسانی جوامع روستایی تولید و ماهیدار کردن منابع آبی و استخرهای پرورشی سطح استان آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

وی بیان کرد: علاوه‌بر آن می‌توان به همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان در قالب انعقاد تفاهم‌نامه در جهت احداث و فعال سازی استخرهای پرورش ماهی برای مددجویان جامعه هدف کمیته امداد و پیگیری استفاده از ظرفیت نهادهای حمایتی مانند بنیاد هاسب، بنیاد برکت و بنیاد علوی به منظور توسعه فعالیت‌های شیلاتی در حوزه آبهای داخلی استان و نیز فعال شدن سیستم مداربسته سردآبی تودک شهرستان تفتان و همچنین اجرای سه طرح پایلوت پرورش ماهیان خاویاری در سطح استان در سه ماهه نخست سال اشاره کرد.

شاهرودی گفت: همچنین به منظور توانمندسازی جامعه هدف زیر مجموعه اداره کل (آبزی پروران و صیادان) در سه ماهه نخست سالجاری بیش از ۳۰۰ نفر روز دوره آموزشی ترویجی برگزار و تجهیزات و ادوات صید و بهبود کیفیت عرضه آبزیان پرورشی به صورت ترویجی بین بهره برداران فعال حوزه اداره کل توزیع و اجرای این برنامه ها در طول سال بر اساس برنامه های تدوین شده ادامه خواهد داشت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

حمله به کشتی رژیم صهیونیستی در اقیانوس هند

ی تیر 13 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد که یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در اقیانوس هند در حال عزیمت به سواحل امارات هدف حمله قرار گرفته است. طبق اعلام المیادین، این کشتی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی در شمال اقیانوس هند و با سلاحی نامشخص مورد هدف قرار […]

همچنین بخوانید: