آغاز ساخت ایستگاه سوخت گیری انرژی سبز در دریای بالتیک

زمان مطالعه: 1 دقیقه



یک کنسرسیوم بین المللی ساخت یک ایستگاه سوخت گیری با سوخت های سبز دریایی در جزیره بورنهلم در دریای بالتیک را آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، یک کنسرسیوم بین المللی متشکل از چندین شرکت، پیشنهاد ساخت یک جایگاه سوخت گیری سبز در دریای بالتیک را ارائه کرده اند؛ جایی که کشتی ها می توانند با سوخت های پایدار سوخت گیری کنند.

 این اقدام به دنبال هدف دولت دانمارک برای استفاده از جزیره بورنهلم و بخشی از برنامه گسترده تر این کشور برای توسعه منابع پایدار در منطقه انجام خواهد گرفت.

این پروژه چگونگی بهره مندی از سوخت های پایدار و سبز دریایی برای بیش از 60 هزار کشتی که هر ساله از نزدیکی جزیره بورنهلم در میان دریای بالتیک عبور می کنند را ارزیابی خواهد کرد.

اندریس نوردیستروم معاون رئیس و مسئول بخش هیدروژن در شرکت Orsted  گفت: ما در استفاده از بورنهلم به عنوان یک جزیره و ایستگاه سوخت گیری و برای رسیدن به هدف بلند مدت دولت دانمارک در کاهش انتشار CO2، پتانسیل زیادی می بینیم؛ دانمارک یک فرصت منحصر به فرد برای ایجاد موقعیت صنعتی در تولید سوخت های پایدار برای حمل و نقل دریایی و ایجاد شغل در این فرآیند است.

جزیره بورنهولم در امتداد خطوط اصلی کشتیرانی واقع شده و در موقعیت خوبی برای بهره برداری از پتانسیل انرژی سبز تولید شده از بادهای دریایی در کل منطقه بالتیک قرار دارد. شرکای این پروژه اعلام کردند که تحقیقات همچنین در مورد امکان تولید آمونیاک سبز به صورت محلی در جزیره بورنهولم برای استفاده به صورت مستقیم نیز انجام خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت تسریع خروج و انتقال نهاده‌های کشاورزی از بنادر

ی تیر 13 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در بازدید از مجتمع بندری امام خمینی(ره)، بر هم افزایی ملی با هدف تسهیل در ارسال نهاده‌های دامی به مراکز مصرف، تأکید کردند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری، […]
ضرورت، تسریع خروج، انتقال نهاده‌های کشاورزی، بنادر

همچنین بخوانید: