یک میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه جوکندان تالش رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بنابر گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری تالش به ایرنا، محمد حسین شاهکویی فرماندار این شهرستان در بازدید از رهاسازی ماهی ها گفت: بچه ماهی ها در استخر خاکی پره شهدای جوکندان در فروردین ماه تکثیر و پرورش یافته اند.

وی هدف دستگاه های مرتبط از جمله اداره شیلات از این اقدام را بازسازی و حفظ ذخایر گونه ارزشمند و اقتصادی ماهی سفید در رودخانه و سواحل نزدیک دریای خزر اعلام کرد.

تالش با ۹۳ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر از مراکز مهم صید ماهی است و ۲۰۰ صیاد ثبت شده در چهار شرکت تعاونی پره صیادی این شهرستان به شغل صیادی مشغول هستند.

بر اساس اعلام اداره کل شیلات گیلان سه مرکز شهید انصاری، مرحوم یوسف پور سیاهکل و شهید بهشتی این استان از مراکز بسیار خوب و قوی بازسازی ذخایر ژنتیکی کشور است و شیلات برای جلب مشارکت و ترغیب جامعه صیادی در امر بازسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان دریای خزر تلاش می کند.

سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی از انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در دریای خزر توسط مراکز بازسازی ذخایر ماهی رهاسازی می شود و در هفته گذشته سومین محموله بچه ماهی در سال جاری در رودخانه چلوند آستارا رهاسازی شد.

کارشناسان شیلات صید بی رویه، آلودگی آب های ساحلی خزر ناشی از سموم کشاورزی و فاضلاب ها و برداشت بی رویه شن و ماسه را از عوامل کاهش ذخایر آبزیان می دانند و تکثیر و رهاسازی بچه ماهی ها سبب بازسازی و تقویت ذخایر آبزیان می شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشتی مسدودکننده کانال سوئز آزاد می‌شود

د تیر 14 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس گزارشات حاکی از آن است که پس از ماه‌ها بازداشت بالاخره قرار است کشتی اور گیون که برای چندین روز کانال سوئز را بسته بود، آزاد شود. به گزارش مرین‌پرس به نقل از اسپوتنیک، در ماه مارس کشتی اورگیون، متعلق به شرکت اور گرین، که […]

همچنین بخوانید: