موضوعات: شیلات

۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل بندر صیادی آبادان اختصاص یافت

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نبی‌الله خون‌میرزائی سه‌شنبه در بازدید از اسکله‌ صیادی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنادر صیادی آبادان، اروندکنار وچوئبده از اهمیت استراتژیک در استان خوزستان برخوردار هستند و رفع مشکلات این بنادر و صیادان در دستور کار قرار دارد.

وی به اختصاص بودجه به منظور لایروی اسکله‌های صیادی اروندکنار و چوئبده پس از بررسی میزان آن اشاره کرد و افزود:صیادان به عنوان مرزبانان وحافظان اقتصاد وامنیت کشور در دریا و نوار مرزی هستند و سعی شده با بررسی میدانی مشکلات و نواقص کاری آنها در سفر آبادان راهکاریهای اساسی اندیشیده شود.

خون‌میرزائی گفت: در این سفر پس از بررسی میدانی اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات زیر ساختی در بندر صیادی اروندکنار و همچنین سایت پرورش میگو چوئبده پیش‌بیین خواهد شد.

رئیس سازمان شیلات ایران هدف از سفر خود به شهرستان آبادان را بررسی مشکلات صیادان و بنارد صیادی منطقه عنوان کرد و بیان کرد: در این سفر یک روزه تصمیم داریم تمام جوانب را برای بهسازی شرایط صیادان بررسی تا گامی موثر برای رفع آنها برداریم.

ساخت اسکله تخلیه و پارکینگ لنج و قایق‌ها به طول هزار و ۲۵۴ متر، حفاظت ساحل و دیوار ساحلی به طول ۶۶۰ متر، محوطه سازی و تأسیسات زیربنایی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع به منظور ساماندهی شناورهای صیادی قایق و لنج از سال ۱۳۹۰ آغاز و به دلیل تامین نشدن اعتبار لازم تاکنون 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل نشده است.

اکنون ۲۱۰ شناور شامل ۱۴۸ فروند لنج و ۶۲ قایق در بخش صید وصیادی شهر آبادان فعالیت دارند.

بخشودگی پرداخت عوارض و مالیات سنگین، عدم رسیدگی به صیادان و مراجعه کردن صیادان غیر بومی از شهرستان‌های مجاور به اروند کنار برای صید ازجمله مشکلات و مطالبات صیادان در این بازدید بود.

مزارع سایت پروش میگو چوئبده توسعه می‌یابند

رئیس سازمان شیلات ایران گفت:مشکل بیماری لکه سفید سایت پرورش چوئبده با استفاده از روش پرورش میگوی گلخانه‌ای و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و با کمک و مساعدت بهره برداران و مزرعه داران برطرف شده است.

وی افزود: با استفاده از این روش بهره‌برداران در چوئبده در سال جاری مشکل بیماری لکه سفید نخواهد داشت و تعداد مزارع پرورش میگو نیز افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، بندرچوئبده آبادان از مهم ترین مراکز پرورش میگوی کشور است. 
شهرستان آبادان دارای سه بندر صیادی در اروندکنار، چوئبده و آبادان است.

منبع

مدیر سایت

انتشار
منتشر شده توسط:
مدیر سایت