ساخت و بومی‌سازی جرثقیل مخصوص چیدمان کانتینر در فرآیند اجرا قرار گرفت/ ترمینال‌اپراتورهای بندری به زودی از واردات تجهیزات استراتژیک بندری بی نیاز خواهد شد/ تایید ۵ پروژه مهم و راهبردی سازمان بنادر در ستاد مصوبه تولید بار اول

زمان مطالعه: 1 دقیقه



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مطلوب و کارآمد خواندن مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی و خلاقانه، گفت: با ابلاغ این مصوبه و در پی رویکرد حمایتی سازمان بنادر در پشتیبانی و استفاده از ظرفیت‌های تولید تجهیزات در داخل، بخش عمده‌ای از دغدغه‌های جامعه دریایی کشور برای تأمین تجهیزات بندری و دریایی مرتفع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در آیین تقدیر از دستگاه‌های برتر در زمینه استفاده از مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی کشور، با حضور سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، تاکید کرد: با تایید و نهایی شدن ۵ پروژه تولید اول بار سازمان بنادر در ستاد مربوطه، ساخت جرثقیل ریچ‌استاکر در فرآیند اجرا قرار گرفت که پروژه مهمی محسوب می‌شود‌.

وی گفت: جرثقیل ریچ‌استاکر برای چیدمان کانتینر در بنادر کاربرد اختصاصی دارد و با ساخت و تأمین این جرثقیل، ترمینال ‌اپراتورهای بندری از واردات بی‌نیاز می‌شوند.

راستاد با اشاره به طرح توسعه بندر شهید رجایی، به عنوان بزرگ‌ترین بندر بازرگانی کشور، از به کارگیری ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح‌های توسعه‌ای بندر به ویژه در اسکله نفتی خبر داد و خاطرنشان کرد: گام مهم بعدی سازمان بنادر، ساخت و تأمین جرثقیل گنتری کرین است که با ساخت این جرثقیل، بخش بندری کشور از وابستگی به واردات در این حوزه بی‌نیاز خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سایت اختصاصی ترمینال کانتینری در بندر امیرآباد راه اندازی شد/ افزایش ظرفیت پذیرش و نگهداری کالا

س تیر 15 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: سایت اختصاصی ترمینال کانتینری با ظرفیت استقرار یک هزار و 500 TEU کانتینر با هدف افزایش ظرفیت پذیرش و نگهداری کالا در بندرامیرآباد، راه اندازی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل […]
سایت اختصاصی، ترمینال کانتینری، بندر امیرآباد، راه اندازی

همچنین بخوانید: