فنّاوری‌های هوشمند تلفن همراه در خدمت بازرسی کانتینر‌ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فنّاوری‌های هوشمند تلفن همراه در خدمت بازرسی کانتینر‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل مرین‌پرس؛ این سیستم از طریق اسکنر‌های متصل به موبایل از داخل کانتینر‌ها تصویر تهیه کرده و آن‌ها را در اختیار مرزبانان گمرکی جهت ترخیص کالا قرار می‌دهد.

براساس این گزارش “Shri Sanjay Sethi” رئیس بندر “جواهر لعل نهرو” در این زمینه گفت: مرکز اسکنر اشعه ایکس متصل به موبایل که به تازگی افتتاح شده تمامی محتویات داخل کانتینر را اسکن کرده و آن‌ها را در اختیار مأموران گمرک و آژانس‌های امنیتی قرار می‌دهد. بدین ترتیب با استفاده از این سیستم نیازی به فک پلمپ و یا چک کردن محتویات کانتینر نیست.

وی یاد‌آور شد: این کار به افزایش کارآیی و کاهش زمان بازرسی کمک زیادی می‌کند و هر موبایل متصل به اسکنر توسط یک کاربر می‌تواند ۲۰ کانتینر را در یک ساعت اسکن کرده و زمینه ورود یا خروج آن را از ترمینال فراهم کند.

 این کار در نوع خود بی‌نظیر است و در سایر بنادر نیز نصب خواهد شد چرا‌که در حال حاضر افراد مختلفی برای بازرسی کانتینر درگیر می‌شوند که با اجرای طرح جدید کارکنان در سایر واحد‌ها به کار گرفته می‌شوند.

به گفتۀ وی سه اسکنر بازرسی کانتینر متصل به موبایل که در بندر “جواهر لعل نهرو” وصل شد ۱.۳۵ میلیون دلار هزینه در بر داشت.

وی خاطر نشان ساخت ۷۵ درصد عملیات اجرایی این پروژه به پایان رسیده و تا مارس ۲۰۲۲ کاملاً عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: با وجود این اسکنرها، هیچ نیازی به بازرسی داخل کانتینر وجود ندارد و نهایت صرفه‌جویی در وقت را برای ذی‌نفعان فراهم می‌کند. در واقع مدیریت زمان در ترمینال‌های کانتینری بهینه خواهد شد.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دریاچه ارومیه سرخ شد(+ عکس)

ی تیر 13 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کشورمان به حساب می‌آید؛ قرمزی رنگ آب دریاچه در این فصل در سواحل میان گذر و کاظم داشی همچنان باعث جذب علاقه‌مندان به دومین دریاچه‌ شور جهان می‌شود.

همچنین بخوانید: