بندر خرمشهر گزینه‌ای مناسب برای ترانزیت کالا به کشور عراق

زمان مطالعه: 1 دقیقه

بندر خرمشهر گزینه‌ای مناسب برای ترانزیت کالا به کشور عراق

 

به گزارش خبرنگار مرین‌پرس از مانا، نورالله اسعدی با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا اظهار داشت: بندر خرمشهر به دلیل مجهز بودن به امکانات روز و از طرفی دیگر نزدیکی به مرکز کشور آماده ارائه هرگونه خدمات به صاحبان کالا است.

وی افزود: بندر خرمشهر به دلیل واقع شدن در منطقه آزاد اروند از مزایا و بستر‌های خاص و مناسبی برخوردار است و بر همین اساس سرمایه‌گذاران و صاحبان کالا می‌توانند از این ظرفیت موجود بالاترین بهره را ببرند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در حال حاضر بندر خرمشهر مناسب‌ترین و بهترین گزینه برای ترانزیت کالا به کشور عراق و اقلیم کردستان به شمار می‌رود.

اسعدی با اشاره به فعالیت‌های بی‌وقفه بندر خرمشهر بیان کرد: بندر خرمشهر از جمله بنادر موفقی است که از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون با رعایت کامل و دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی، مشغول فعالیت است.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از خط آهن خرمشهر – بصره، ترانزیت کالا به عراق از بندر خرمشهر سرعت گیرد.

پارسال بیش از ۲.۵ میلیون تُن کالا در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد. خرمشهر مهمترین بندر آزاد تجاری کشور محسوب می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد زمینه حضور شرکت‌های خصوصی در بنادر خارجی/ بهینه‌سازی و تسهیل جذب سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور/ تعدیل تعرفه ‌های بندری طبق تغییرات نرخ ارز و تورم

چ تیر 16 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه در همایش معاونان امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بر فراهم سازی زمینه حضور شرکت‌های خصوصی در بنادر کشورهای خارجی، بازنگری در آیین‌نامه شرکت‌های کارگزاری ترابری دریایی و بندری و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری دربنادر، تاکید […]
ایجاد، حضور شرکت‌های خصوصی، بنادر خارجی

همچنین بخوانید: