اسکله‌مسافری قشم به علت شرایط نامساعد جوی تعطیل شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

علی اشتری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا فعالیت شناورهای مسافری در اسکله شهید ذاکری به بندرعباس، جزایر هرمز و لارک  متوقف شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بادهای جنوب شرقی با سرعت ۲۰ نات باعث مواج شدن دریا شده، ارتفاع موج دریا در تنگه هرمز به چهار پا و وسعت دید به سه کیلومتر رسیده است.

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد:مناطق دریایی شرق و مرکز تنگه هرمز شامل بندرعباس، شمال قشم، درگهان، هرمز و لارک تحت تأثیر این سامانه قرار دارند.

وی افزود : سرعت باد در دریای جنوب و غرب قشم، باسعیدو و نیز وضعیت به همین ترتیب خواهد بود.

اشتری ادامه داد: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

وی اظهار کرد: تردد لندینگ کرافت‌ها در مسیر بنادر پهل و لافت بدون اخلال در حال انجام است

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مرکز هماهنگی همکاری‌های بین‌المللی امنیت دریایی طی روز‌های آینده افتتاح می‌شود

چ تیر 16 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادیفرمانده نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور در استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از قسمت‍های مختلف ساختمان مرکز هماهنگی‌های  همکاری بین‌المللی امنیت دریایی، از افتتاح این مرکز اطلاعاتی و عملیاتی با حضور […]

همچنین بخوانید: