آزمایش موفق شناورهای خودران در سنگاپور

زمان مطالعه: 1 دقیقه



یک شرکت فناوری دریایی در سنگاپور، آزمایش کنترل از راه دور یک یدک کش بدون سرنشین را برای اولین بار با موفقیت انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از آی شیپ نت، با توجه به افزایش بنادر و مسیرهای دریایی با ازدحام زیاد، تلاش ها برای توسعه کنترل خودکار و از راه دور کشتی ها در حال گسترش است. اخیراً، شرکت فناوری ABB که با کارخانه کشتی سازی سنگاپور Keppel Offshore & Marine همکاری می کند، یک یدک کش بدون راهبر و با کنترل از راه دور را در سنگاپور آزمایش کرد. 

طبق گفته مسولان این شرکت، سنگاپور به عنوان یکی از شلوغ ترین بنادر دریایی جهان یکی از چالش برانگیزترین نقاط برای آزمایش و اثبات این فناوری بوده است.

آین آزمایش کنترل از راه دور یدک کش در بندر از یک مرکز کنترل ترافیک در آزمایشگاه نوآوری دریایی سازمان دریایی و بندری سنگاپور انجام شد؛ این آزمایش که شرکت ها آن را اولین کنترل از راه دور با جوی استیک یک قایق یدک کش در سنگاپور نامیدند، نشان دهنده اعتبار افزایش ایمنی و کارایی عملیات یدک کشی با کمک راه حل های دیجیتال است.

مرحله دوم این پروژه، که برای پایان سال 2021 برنامه ریزی شده است، شامل انجام مانورهای پیچیده تر کشتی برای جلوگیری از برخورد تحت نظارت از راه دور است.

تان لئونگ پنگ، مدیر عامل شرکت New Builds ، Keppel O&M در این باره گفت: پیمایش با کنترل از راه دور کشتی ها و شناورها عملکرد مهمی برای کشتی های بدون سرنشین است و می توانند به عنوان مکانیسم محافظتی، و به ویژه در برخی از سناریوهای پیچیده و خطرناک عمل کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتقاء سطح ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی در بنادر مازندران

چ تیر 16 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران از نجات جان 14 نفر از دریانوردان در آب های ساحلی زیر پوشش این اداره کل طی 4 عملیات جستجو و نجات دریایی در سال جاری خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان […]
ارتقاء، سطح ایمنی و حفاظت، محیط زیست دریایی،  بنادر مازندران

همچنین بخوانید: