۴۵میلیون قطعه بچه ماهی در استخرهای کهگیلویه و بویراحمد رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

حمزه جانبازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:از این تعداد ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی در واحدهای تولیدی کهگیلویه و بویراحمد تولید شده و ۲۰ میلیون قطعه دیگر نیز از استان های دیگر وارد شده است.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط دمایی آب بخش عمده ای از رهاسازی بچه ماهی در استخرهای استان در فصل بهار و بخشی هم در اسفند انجام می شود.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۳۵ واحد مجاز تولید بچه ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۱۵ واحد فعال است.

وی اظهار داشت: ۲۵۰ واحد تولیدی پرورش ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و سالیانه ۱۸هزار تن ماهی در این استان تولید می شود.

جانبازی تاکید کرد: هم اکنون برخی از واحدهای پرورش ماهی استان به دلیل کم آبی تعطیل شده است.

وی ابراز داشت:تعداد واحدهای خسارت دیده از خشکسالی و تنش آبی و همچنین میزان خسارت های ناشی از این پدیده طبیعی در حال برآوردهای کارشناسی است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به‌طوری که حدود ۱.۶ درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می‌کند با وجود این اما کارشناسان همواره به وجود ظرفیت های خفته آبزی پروری به ویژه ماهیان زینتی،خاویاری وگرم آبی تاکید می کنند.

این استان با دارا بودن حدود ۱۰ درصد منابع آبی و ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب روان آب، ۱۰ درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را در خود جای داده است.

استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

انفجار یک کشتی در بندر جبل علی دوبی

پ تیر 17 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مرین‌پرس رسانه های اماراتی از وقوع آتش سوزی ناشی از انفجار در کشتی پهلو گرفته در دبی و نزدیک انبارهای سوخت خبر دادند.  به گزارش مرین‌پرس به نقل از صداوسیما ؛ شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از منابع خود خبر داد، در یک کشتی پهلو گرفته […]

همچنین بخوانید: