رشد ۲۷۹ درصدی صادرات از بنادر غرب استان هرمزگان

زمان مطالعه: 3 دقیقه



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تشریح عملکرد بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد 137 درصدی تخلیه و بارگیری و رشد 279 درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، قاسم عسکری نسب در رابطه با عملکرد مقایسه ای بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش) در سه ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در این مدت بیش  از 2 میلیون و 381 هزار تن بود که حاکی از رشد 137 درصدی و کسب جایگاه پنجم در بین بنادر کشور است.

وی ادامه داد: مجموع تخلیه و بارگیری کالای نفتی نیز بالغ بر یک میلیون و 556 هزار تن با رشد 193 درصدی بوده است و کسب جایگاه پنجم در بین بنادر را نشان می دهد، همچنین مجموع تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بیش از 825 هزار تن با رشد 75 درصدی است که باز هم منجر به کسب جایگاه پنجم در بین بنادر کشور شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به اینکه مجموع صادرات نفتی و غیرنفتی بالغ بر یک میلیون و 421 هزار تن با رشد 279 درصدی بوده که کسب جایگاه چهارم در بین بنادر کشور را نیز به همراه داشته است، اظهار کرد: در مدت اخیر رشد 91 درصدی صادرات غیرنفتی با حجم 437 هزار تن و کسب جایگاه ششم در بین بنادر را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد بودیم.

عسکری نسب با اشاره به صادرات 732 هزار تن مواد معدنی بسته بندی و فله با رشد 83 درصد در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری بنادر تابعه غرب با رشد 207 درصدی در بندر چارک، رشد 255 درصدی در سیری، رشد 186 درصدی در لاوان، رشد 100درصدی در بنادر شیو، انرژی بر پارسیان، خمیر و ابوموسی همراه بود.

وی افزود: میزان ترانزیت نیز 57 هزار و 830 تن کالا با رشد 217 درصد و کسب جایگاه سوم در بین بنادر کشور بود و ترانزیت بالغ بر 28 هزار  خودرو با رشد 223 درصدی انجام شد که جایگاه اول در بین بنادر ایران را به خود اختصاص داد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به تخلیه و بارگیری 101 هزار و 20 TEU کانتینر یخچالی در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: شاهد رشد 225 درصدی در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم و علاوه بر این رشد 45 درصدی کاپوتاژ (کرانه بری)  کالاهای نفتی و غیرنفتی با تناژ بیش از 311 هزار تن رقم خورده است.

  وی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی مسافر خارجی به عنوان تنها پایانه مسافر خارجی فعال، عنوان کرد: خدمات ورود و خروج بیش از شش هزار و 60 فروند شناور با رشد 126 درصد و کسب جایگاه اول همراه بود و در عین حال رشد 220 درصدی تمدید گواهینامه  و 58 درصدی صدور گواهینامه شناورهای کوچک را شاهد بودیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ضرورت گسترش فرهنگ نگهداری و ارتقاء توان تجهیزاتی بنادر

ش تیر 19 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه مدیرکل تأمین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: گسترش فرهنگ نگهداری و ارتقاء توان تجهیزاتی بنادر در راستای حفظ آماده بکاری ظرفیت های موجود، ضرورت دارد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، آیت اله رضازاده در بازدید از […]
ضرورت، گسترش، فرهنگ نگهداری و ارتقاء ، توان تجهیزاتی  بنادر

همچنین بخوانید: