توسعه سیستم های انرژی تجدید پذیر یکپارچه برای کشتی ها

زمان مطالعه: 1 دقیقه



یک شرکت ژاپنی در حال توسعه سیستمی یکپارچه برای استفاده از انرژی باد و خورشید بر روی کشتی ها و شناورهای تجاری است.

این شرکت با همکاری تولیدکنندگان ژاپنی و سایر شرکای خود در حال توسعه سیستم های یکپارچه بهره گیری از انرژی خورشیدی و بادی برای کشتی ها بوده و اخیراً  تفاهم نامه همکاری با مالکان کشتی برای نصب نمونه اولیه سیستم های خود را امضا کرده است.

EMP در سال 2010 شروع به مطالعه نحوه استفاده از فناوری انرژی های تجدیدپذیر در کشتی ها به عنوان راهی برای کاهش استفاده از سوخت های فسیلی و انتشار گازهای مضر کرد. در ابتدای پروژه،  تمرکز بر روی استفاده از بادبان به عنوان نوعی پیشرانه تکمیلی و انرژی خورشیدی به عنوان منبع نیرو مکمل بود اما با پیشرفت سیستم های الکترونیکی، سایر فناوری هایی که می تواند برای تقویت عملیات و پایداری یک کشتی مورد استفاده قرار بگیرند نیز، برای توسعه برنامه سیستم یکپارچه درنظر گرفته شد.

تحقیقات این شرکت ژاپنی همچنین نشان می دهد که چگونه فناوری های جدید و اقدامات متنوع برای صرفه جویی در انرژی می تواند برای بهبود بهره وری انرژی کشتی ها ادغام شوند. این تحقیقات شامل پروژه یک طرح مفهومی حمل و نقل سبز و مطالعه متمرکز بر بهینه سازی طراحی کشتی های اقیانوس پیما مانند کشتی های فله بر، تانکرها ، شناورهای رو-رو و کشتی های تفریحی برای بهره گیری از قدرت باد و خورشید است.

 اکو مرین پاور همچنین در حال کار بر روی ترکیب سایر فناوری های کاهش انتشار و بهینه سازی مصرف انرژی و سیستم های پیشرانه آینده، از جمله سلول های سوختی هیدروژن است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

رشد ۲۷۹ درصدی صادرات از بنادر غرب استان هرمزگان

ش تیر 19 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تشریح عملکرد بندر لنگه و بنادر غرب هرمزگان در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از رشد 137 درصدی تخلیه و بارگیری و رشد 279 درصدی صادرات کالاهای نفتی و غیرنفتی خبر […]
اعلام ،عملکرد بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان ، 3 ماهه نخست ۱۴۰۰

همچنین بخوانید: