ارتقاء ارائه خدمات هواشناسی دریایی در استان های شمالی کشور/ تأکید بر تعامل نزدیک سازمان بنادر با سازمان هواشناسی

زمان مطالعه: 1 دقیقه



کمیته هواشناسی دریایی استانهای شمالی در راستای تعامل با سازمان هواشناسی، ارتقای خدمات هواشناسی در استان های شمالی و اجرای قوانین ملی و بین المللی از جمله فصل پنجم کنوانسیون سولاس، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر پسنده؛ مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این مطلب گفت: در راستای سیاست گذاری صورت گرفته مبنی بر ارتقای خدمات هواشناسی دریایی در استان های ساحلی کشور از طریق تعامل نزدیک با سازمان هواشناسی به عنوان متولی پیش بینی و اعلام توصیه های دریایی در کشور، کمیته هواشناسی دریایی استان های شمالی به میزبانی بندر نوشهر به صورت مجازی  برگزار شد. 

به گفته وی، در این نشست در خصوص موضوعاتی از قبیل دستور العمل تهک دریایی ( توسعه هواشناسی کاربردی )، اطلاع رسانی به موقع و ایجاد ساز کارهای مناسب جهت  سهولت دسترسی دریانوردان و صیادان شناورهای سنتی به وضعیت جوی دریایی بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست، موضوعات دیگری چون بهره گیری از شناورهای دیدبان هواشناسی دریایی به منظور ارسال بر خط وضعیت جوی مناطق مختلف دریایی به سازمان هواشناسی کشور، سنجش میزان صحت اطلاعات هواشناسی دریایی به منظور ارتقای کیفی خدمات مذکور توسط سازمان هواشناسی کشور، برگزاری دوره های آموزشی کاربردی به جهت بروز رسانی دانش پرسنل در زمینه پیش بینی و ارائه خدمات هواشناسی دریایی مطابق با الزامات بین المللی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راهکاری جدید برای جلوگیری از ازدحام و رسوب کالا در بنادر

د تیر 21 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه یک شرکت فعال در زمینه فناوری های حمل و نقل، یک راه حل جدید برای حمل و نقل کانتینر با هدف کاهش اثرات زیست محیطی، ازدحام و رسوب کالا در بنادر ارائه کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی […]
راهکار، جلوگیری از ازدحام و رسوب کالا ، بنادر

همچنین بخوانید: