اهداف 11 گانه سازمان بنادر در راستای افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در سال 1400/ ساماندهی بنادر کوچک و افزایش توان عملیاتی این بنادر / افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر / جابجایی تجهیزات مناسب با نوع و میزان کارکرد بین بنادر

زمان مطالعه: 2 دقیقه



معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، اهداف و برنامه های این سازمان در راستای افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا طی سال 1400 را در 11 محور تشریح کرد.

فرهاد منتصر کوهساری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره برنامه و اهداف این سازمان بنادر در راستای افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در سال 1400، اظهار داشت: برنامه و اهداف مختلفی به منظور افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بنادر ایران طی سال جاری مدنظر قرار گرفته که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری یکی از این موارد است.

وی ادامه داد: هماهنگی و همکاری با دستگاه های صادرکننده مجوز در جهت ترخیص و خروج کالا از بنادر، افزایش نرم های تخلیه و بارگیری از طریق ساماندهی تجهیزات و برقراری ارتباط سیستمی بین دستگاه ها در جهت تسریع عملیات تخلیه و بارگیری از دیگر اهداف تبیین شده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به استفاده از شیوه نامه های مصوب حمل یکسره کالا از کشتی به خارج از بندر و استفاده از ظرفیت نگهداری کالا در خارج از محدوده های بندری و در انبارهای تحت کلید گمرک اشاره کرد و گفت: جابجایی تجهیزات مناسب با نوع و میزان کارکرد بین بنادر به منظور بالا بردن توان عملیاتی و بهره وری بنادر از دیگر اهداف و برنامه های سازمان بنادر در راستای افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری است.

کوهساری افزود: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر با ایجاد زیرساخت ها از قبیل توسعه فاز 3 ترمینال کانتینری بندر شهیدرجایی، فاز 2 بندر چابهار و ایجاد سیلو و انبارهای مکانیزه غلات در جهت پذیرش کشتی ها با ظرفیت بالاتر از دیگر برنامه های تعریف شده است.

وی با اشاره به ایجاد پایانه مکانیزه مواد معدنی در بنادر و بازنگری و بروز کردن قراردادهای پایانه های بندری به عنوان اهداف سازمان بنادر در راستای افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری، عنوان کرد: استفاده از الگوی جدید قراردادهای واگذاری پایانه های بندری به بخش خصوصی و ساماندهی بنادر کوچک و افزایش توان عملیاتی این بنادر از طریق واگذاری عملیات بندری شامل تخلیه و بارگیری و انبارداری به بخش خصوصی و استفاده از توان و مشارکت بخش خصوصی در تامین تجهیزات در این بنادر، از جمله اهداف سازمان بنادر  و دریانوردی در راستای افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در سال 1400 است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتقاء ارائه خدمات هواشناسی دریایی در استان های شمالی کشور/ تأکید بر تعامل نزدیک سازمان بنادر با سازمان هواشناسی

د تیر 21 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه کمیته هواشناسی دریایی استانهای شمالی در راستای تعامل با سازمان هواشناسی، ارتقای خدمات هواشناسی در استان های شمالی و اجرای قوانین ملی و بین المللی از جمله فصل پنجم کنوانسیون سولاس، برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نادر […]
ارتقاء، ارائه خدمات هواشناسی، دریایی ، استان های شمالی کشور

همچنین بخوانید: