پایان تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه تهران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی و گاز مایع پالایشگاه نفت تهران بدون هیچ حادثه‌ای با موفقیت پایان یافت.

به گزارش «مرین‌پرس» از شانا به نقل از پالایشگاه نفت تهران، احمد خیری با اعلام این خبر گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه نفت تهران با وجود شرایط خاص حاکم به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و الزام به رعایت دستورعمل‌های بهداشتی خاص و پروتکل جذب نفرات تعمیرات اساسی و گرمای طاقت فرسای تیرماه، با کیفیت قابل قبول انجام شد.

وی با اشاره به ‌به‌کارگیری ۸۵۰ نیرو افزون بر کارکنان شرکت افزود: با توجه به حساسیت کار و رعایت الزام‌های ایمنی و بهداشتی، تمامی نیروهای حاضر در تعمیرات اساسی، ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی OSHA معاینات دوره‌ای لازم را پشت سر گذاشتند و به‌صورت ۲۴ ساعته در دو نوبت کاری تعمیرات اساسی یادشده با موفقیت تکمیل کردند.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران هدف از انجام این عملیات را نگهداشت تجهیزات، تداوم تولید، جلوگیری از خرابی‌ها، افزایش عمر تجهیزات و کاهش ضریب خطرپذیری واحدهای پالایشگاه برشمرد و گفت: واحد تقطیر جنوبی وظیفه پالایش ۱۲۵ هزار بشکه نفت خام را روزانه برای ادامه فعالیت‌های پالایش واحدهای پایین‌دستی به‌عهده دارد که محصولات آن شامل گاز مایع، بنزین سبک و سنگین، نفتا، نفت سفید و دیزل، ته‌مانده اتمسفریک، خوراک واحد آیزوماکس، خوراک روغن‌سازی‌ها وکیوم باتوم است.

خیری با بیان اینکه پالایشگاه نفت تهران قدمت ۵۰ ساله دارد، افزود: تعمیرات اساسی که در پالایشگاه‌های نفت از جمله پالایشگاه نفت تهران انجام می‌شود، تعمیرات پیشگیرانه است، به‌گونه‌ای که با افزایش ضریب ایمنی، خللی در فرآیند تولید آنها ایجاد نشود.

وی همچنین از آغاز تعمیرات اساسی واحد تبدیل کاتالیستی جنوبی با ظرفیت ۱۶ هزار و ۵۰۰ بشکه به عنوان یکی از واحدهای با اهمیت و راهبردی این شرکت از امروز (۲۰ تیرماه) به‌مدت ۲۰ روز کاری خبر داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۰ کشتی در انتظار تخلیه محموله در بندر امام/ رشد هفت درصدی تخلیه کالا‌های اساسی

س تیر 22 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه عادل دریس در گفتگو با مرین‌پرس افزود: از ابتدای امسال تا ۲۰ تیر در مجموع چهار میلیون و ۸۵۸ هزار تن کالای اساسی شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خوراکی و نهاده‌های دامی شامل سویا، کنجاله، دانه‌های روغنی، ذرت و جو در بندر امام تخلیه شده […]

همچنین بخوانید: