تکمیل عملیات پوشش ‌دهی خطوط لوله دریایی پایانه نفتی جاسک

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس سایت خرمشهر طرح پایانه نفتی جاسک از پایان عملیات پوشش‌دهی خطوط لوله دریایی این طرح در یارد صنعتی خرمشهر خبر داد.

به گزارش مرین‌پرس، فرشاد حیدری با اعلام این خبر گفت: عملیات پوشش‌دهی لوله‌های ۳۶ اینچ با ضخامت 20.6mm برای انتقال فرآورده‌های نفتی از پایانه جاسک به سه عدد گوی شناور در کارخانه پوشش لوله در یارد شرکت تاسیسات دریایی خرمشهر با موفقیت به پایان رسید.

رئیس سایت خرمشهر طرح پایانه نفتی جاسک با اشاره به اینکه در مجموع ۴۷ کیلومتر خط لوله دریایی در پایانه نفتی جاسک پوشش‌دهی شده، گفت: عملیات پوشش‌دهی کل خطوط لوله ۳۶ اینچ دریایی پایانه نفتی جاسک به میزان حدود ۳۵۸۳ شاخه پایان یافت.

این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس تصریح کرد: لوله‌های ۳۶ اینچ دریایی پایانه نفتی جاسک، در پنج مرحله وارد یارد شده بودند و با پوشش‌های بتنی به ضخامت‌های 70mm و 85mm پوشش‌گذاری شده و توسط شناورهای حامل به منطقه عملیاتی در جاسک بارگیری شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۶۶ لوله به سواحل مکران منتقل شده و تعداد ۵۱۷ لوله باقیمانده نیز تا هفته آینده به منطقه ارسال می‌شوند، افزود: این لوله‌ها در مدت زمان ۷۴ روز پوشش‌گذاری و حدود ۲۰۰ نفر در این بازه به کار مشغول شدند.

حیدری افزود: تعداد ۲۴۰ لوله ۳۶ اینچ برای بخش خشکی پایانه نفتی جاسک در ماهشهر پوشش داده شدند و تعداد 26 شاخه برای ساخت خم‌های انتهایی خط لوله در دریا به کار گرفته شدند.

طرح توسعه پايانه نفتی جاسك به عنوان آخرین حلقه از زنجیره طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، شامل 3 مجموعه خطوط لوله ۴۸ اینچ خشکی و سيستم‌های اندازه‌گيری، 6 رشته خط لوله 36 اينچ زیردریایی، 3 مجموعه چندراهه دريايی و 3 مجموعه گوی شناور به همراه تجهیزات جانبی است که مقرر است فاز نخست آن تا پایان سال جاری آماده راه‌اندازی شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تقویت جایگاه بندر چابهار اولویت دولت هند است

چ تیر 23 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه  به گزارش مرین‌پرس، در دهمین نشست مجازی کمیته مشترک همکاری های بندری و دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت هند، طرفین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد، به بررسی موضوعات فیمابین بر اساس دستور کار از پیش تعیین شده پرداختند. تأکید بر لحاظ مشوق‌های […]

همچنین بخوانید: