پیش بینی انجمن بین المللی کشتیرانی از وضعیت ناوگان جهانی دریایی در 5 سال آینده

زمان مطالعه: 1 دقیقه



پیش بینی انجمن بین المللی کشتیرانی این است که تا ۵ سال آینده میزان ساخت ساخت کشتی، کاهش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین استار، به رغم افزایش حجم سفارشات ساخت کشتی در بخش های کانتینری و حامل های گاز، انجمن بین المللی  کشتیرانی (BIMCO) در تحلیل جدید خود از وضعیت ساخت کشتی ها در سطح جهانی در 5 سال آینده، نسبت به پنج سال گذشته، کاهش نرخ ساخت و ساز کشتی را پیش بینی کرده است.

بر اساس سرعت فعلی بازار، BIMCO پیش بینی می کند که تا انتهای سال 2021، سطح سفارشات به کمترین میزان خود در 12 سال گذشته می رسد.

پیش بینی می شود در پایان سال 2025 کل ناوگان کشتیرانی به 79 هزار و 282 فروند می رسد؛ این میزان نشان دهنده رشد 6.4 درصد در طول 5 سال است، در حالی که در 5 سال گذشته میزان رشد 7.4 درصد بوده است.

ساخت کشتی های کانتینری در حال حاضر سریع ترین بخش در حال رشد نسبت به دیگر انواع شناور و کشتی ها است. طبق گزارش بیمکو در سال جاری، 229 کشتی و در مجموع 2.2 میلیون TEU به سفارشات جهانی اضافه شده است؛ این رقم نسبت به هشت ماه پیش که سفارشات کانتینری به 1.95 میلیون TEU رسیده بود، افزایش قابل ملاحظه ای داشته است. 

با این حال پیش بینی های بیمکو در مورد کشتی های کانتینری نیز حاکی از کاهش در ثبت سفارش ها در 5 سال آینده است. سود بالا و تقاضای زیاد باعث افزایش سفارشات جدید کشتی های کانتینری شده است. با این وجود بعید به نظر می رسد که این بخش بتواند نرخ رشد را در سال های آینده حفظ کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

درخواست انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه ها برای همکاری در حفظ زنجیره تأمین

پ تیر 24 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه رئیس انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه ها (IAPH) گفت: زیرساخت های دریایی برای ادامه روند زنجیره تأمین جهانی حیاتی است و ذینفعان باید در این زمینه همکاری نزدیک تری داشته باشند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل […]
درخواست، انجمن بین المللی بنادر و لنگرگاه ها، همکاری در حفظ زنجیره تأمین

همچنین بخوانید: