ظرفیت عملیاتی بنادر کشور از ۱۸۵ میلیون تن به ۲۸۵ میلیون تن رسیده است/ حرکت بنادر کشور به سمت بنادر نسل سوم/ظرفیت بندر چابهار به ۲۰ میلیون تن‌ خواهد رسید

زمان مطالعه: 2 دقیقه



وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ظرفیت عملیاتی بنادر ایران در شمال و جنوب کشور، از ۱۸۵ میلیون تن به ۲۵۸ میلیون تن رسیده است، گفت: با اقدامات توسعه‌ای، تجهیزاتی و سرمایه‌ای صورت گرفته در بنادر کشور بنادر بازرگانی و تجاری کشور به سمت بنادر نسل سوم در حال حرکت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در برنامه تلویزیونی” نگاه یک” با برشمردن ویژگی‌هایی چون تسهیل در قدرت لجستیکی، تولید بار، فرآوری و ارزش‌افزوده و فرصت پردازش مواد اولیه در بنادر نسل سوم، تاکید کرد: با تبدیل بنادر شهید رجایی و سایر بنادر کشور به بنادر نسل سوم، در تلاش هستیم تا سهم بازار ایران را در قیمت تمام شده کالاها کاهش دهیم و در عین حال با ایجاد جذابیت های اقتصادی و تجاری، صادرات را پایدار کنیم.

وی با اشاره به ایجاد پسکرانه در تمام بنادر تجاری کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی جدید به بندر شهید رجایی ملحق شده تا طرح‌های توسعه ای در این بندر ایجاد شود.

اسلامی با اشاره به پروژه‌های توسعه‌ای اخیر در بنادر کشور ازجمله بندر کانتینری شهیدرجایی، اظهارداشت: این پروژه ها شامل بهره‌برداری از پایانه کانتینری جدید بندر شهید رجایی با قابلیت پهلودهی به کشتی‌ها تا ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU، بهره‌برداری از یک پست اسکله با ۳۱ هکتار پسکرانه و ۳ پست اسکله نفتی برای صادرات و ترانزیت محصولات و مشتقات نفتی، است.

وی افزود: پیش از این در قالب تفاهم‌نامه‌های، سرمایه گذاری در اراضی پسکرانه بندر شهیدرجایی در پنج حوزه از جمله ساخت کانتینر، ایجاد کارخانجات روی، سرب و منگنز، احداث کارخانه های تولید لوازم خانگی و ایجاد پالایشگاه صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری بندر چابهار از ۹۰۰ هزار تن، به ۸.۵میلیون تن در سال- در فاز اول توسعه- رسیده است، گفت: این ظرفیت در فاز نهایی، به ۲۰ میلیون تن خواهد رسید که در راستای سیاست‌های توسعه‌ای و همه جانبه سواحل مکران است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صنعت شیلات نیازمند بهره‌مندی از تکنولوژی و دانش روز است

ی تیر 27 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون‌میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران در ششمین همایش ملی و نمایشگاه خاویار و صنایع وابسته اظهار کرد: توسعه پرورش ماهیان خاویاری و حفاظت از ذخایر خاویار کشور همواره از مسائل […]

همچنین بخوانید: