صید ماهی حلوا سفید در صیدگاه‌های خوزستان آزاد شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ماهی حلوا سفید

 فتح‌الله ابوعلی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تصمیم برای آزاد شدن صید ماهی حلوا سفید(زبیدی) براساس تحقیقات علمی پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور و مصوبه کمیته مدیریت صید استان خوزستان اتخاذ شده است.
وی افزود: پیش از این به علت شروع فصل تخم ریزی و حفظ ذخایر با ارزش این گونه آبزیان دریایی ، صید آن به مدت ۵۰ روز در صیدگاه‌های استان و شمال غرب خلیج فارس ممنوع شده بود.
مدیرکل شیلات خوزستان از صیادان استان خواست از اول مرداد با مراجعه به اداره های شیلات در شهرستان‌ها نسبت به دریافت مجوز صید اقدام کنند.
حلوا سفید از ممتازترین و گران قیمت ترین ماهی‌های جنوب محسوب می شود، این ماهی از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار است و در کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس مشتریان فراوانی دارد.
به گزارش ایرنا صید بی‌رویه و خارج از فصل ممنوعیت ، فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، استفاده از روش های غیرقانونی و مخرب در صید دریایی همچون صید ترال ، نگاه سودجویانه برخی فعالان حوزه صید ، قاچاق صید به کشورهای همسایه به خصوص کویت، ورود شناورهای کشورهای بیگانه به صیدگاههای منطقه ، سنگینی ناوگان صید و صیادی و  صید غیرمجاز توسط قایق ها و شناورهای فاقد پروانه از چالش های صید و صیادی در خوزستان است.
پارسال حدود ۴۵هزار تن انواع ماهی و میگوی دریایی در صیدگاههای شمال غرب خلیج فارس و آبهای ساحلی خوزستان صید شد.
میزان صید سالانه در صیدگاههای خوزستان و محدوده شمال غرب خلیج فارس به علت چالش های موجود ، رو به کاهش است.

در زمان حاضر ۶۲۰ فروند شناور لنج صیادی و یک هزار و ۷۰ فروند قایق صیادی در ۱۰ بندر و ۷ صیدگاه خوزستان، به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تامین می‌شود.

یک سوم صید دریایی خوزستان معادل ۱۷هزار تن متعلق به صیادان هندیجانی است.

خوزستان از نظر صید دریایی پس از سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و بوشهر در رده چهارم کشوری قرار دارد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیاز اساسی ایران به تجارت دریایی از طریق شناورهای رو-رو در خزر/ امکان تردد 4 شناور رو-رو از بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر در فاز اول/ فعالیت بخش خصوصی در حوزه شناورهای رو-رو؛ بدون حمایت دولت امکان‌پذیر نیست

س تیر 29 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ضرورت فعالیت تجاری کشور از طریق شناورهای رو-رو در دریای خزر، گفت: ایران برای فعالیت منظم شناورهای رو-رو در بنادر شمالی به ۱۲ میلیارد تومان نیاز […]
نیاز اساسی ایران، تجارت دریایی،شناورهای رو-رو در خزر

همچنین بخوانید: