پیش بینی ثبت رکورد سودآوری شرکت های کشتیرانی در سال 2021

زمان مطالعه: 2 دقیقه




موسسه تحقیقات دریانوردی Drewry پیش بینی می کند سود شرکت های حمل و نقل کانتینری با وجود اختلال در عملکرد زنجیره تأمین جهانی به دلیل کرونا، در سال 2021 از 100 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، پیش بینی می شود با وجود خلل های بزرگ عملیاتی ناشی از بیماری همه گیری ویروس کرونا ازدحام کشتی ها در بنادر و کمبود کانتینر، سودآوری شرکت های حمل و نقل در سال 2021 از مرز 100 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

موسسه تحقیقات دریانوردی Drewry در آخرین گزارش Container Forecaster خود پیش بینی کرده است که سال 2021 اولین سال در تاریخ کشتیرانی در دنیا خواهد بود که مجموع سود شرکت های حمل و نقل دریایی به 100 میلیارد دلار می رسد.

مطالعات این شرکت نشان می دهد که به رغم ازدحام کشتی ها در بنادر و کمبود کانتینر برای تخلیه و بارگیری، سود شرکت های حمل و نقل دریایی کانتینر چشمگیر بوده است که دلیل آن افزایش نرخ حمل و نقل تا 50 درصد در یک سال گذشته است. همچنین ظرفیت جهانی تخلیه و بارگیری بنادر 873 میلیون واحد TEU تحمین زده شده که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

موسسه Drewry در این خصوص گزارش داد: در حال حاضر پیش بینی ما از سود صنعت قبل از مالیات تقریباً 80 میلیارد دلار برای امسال است، در حالی که تخمین قبلی ما 35 میلیارد دلار بوده است. اگر نرخ حمل بار در باقی مانده سال فراتر از پیش بینی ها باشد، دور از انتظار نخواهد بود که شاهد سود سالانه 100 میلیارد دلار باشیم. 

در حال حاضرتراکم در بنادر و چالش های در دسترس بودن تجهیزات همچنان وجود دارند و قیمت های بازار را تحریک می کنند، اما آنچه با سه ماه قبل تفاوت دارد افزایش برخی اعداد و ارقام هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نجات جان دو صیاد قشمی

چ تیر 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، اسماعیل مکی زاده در تشریح عملیات جستجو ونجات دریایی شب گذشته ۲۹ تیر ماه ، افزود: در ساعت ۱۷:۴۵ طی تماس مردمی با مرکز جستجو ونجات دریایی بندرعباس (MRCC) خبری مبنی بر غرق شدن یک فروند قایق تشتی صیادی در محدوده بین جنوب […]

همچنین بخوانید: