۱۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در سد مخزنی گیلانغرب رهاسازی شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

«محمدرسول حیدری‌فر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد بچه ماهی ها از نوع کپور، بیگ هد، آمو و فیتوفات هستند که در سد مخزنی گیلانغرب رهاسازی شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به اینکه چهار سد در شهرستان گیلانغرب قرار دارد، این پتانسیل هست که سالیانه بیش از این تعداد بچه ماهی در آن رهاسازی شود و اداره کل شیلات استان کرمانشاه هم نظر ویژه ای روی این موضوع دارد.

رییس اداره شیلات گیلانغرب در ادامه گفت: در شهرستان یک مزرعه پرورش ماهی خاویاری با ظرفیت اسمی ۲۰تن داریم و همچنین ۲ مزرعه پرورش ماهی قزل آلا سردابی نیز با ظرفیت ۳۵ تن و دیگری با ظرفیت پنج تن وجود دارد.

حیدری فر ادامه داد: در سد زاگرس هم تعداد ۱۱ بهره بردار پرورش ماهی قزل آلا در قفس داریم که ظرفیت تولیدی آن ها در سال ۲۴۰ تن است.

وی گفت: با توجه به اینکه سد دایک، سراب و سد شرف شاه سومار قابلیت آب شرب دارند امکان طرح پرورش انواع ماهیان وجود ندارد و تنها می‌توان در اراضی پایاب سد طرح پرورش ماهی ایجاد کرد.

در شهرستان گیلانغرب علاوه بر طرح پرورش ماهی در قفس، سه مزرعه پرورش ماهیان سردآبی، گرم آبی و خاویاری و سه سد مخزنی، زاگرس و سراب نیز وجود دارد که هم اکنون سالیانه ۲۱۰ تن انواع ماهیان از این منابع آبی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار تن جمعیت دارد.   

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آمریکا مسیر صادرات نفت ایران به چین را مسدود می‌کند؟

ش مرداد 2 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه دولت ایالات متحده در راستای آماده کردن خود برای رویارویی با احتمال عدم بازگشت تهران به میز مذاکرات، در حال بررسی موضوع مسدود کردن راه فروش نفت ایران به چین است. به گزارش «مرین‌پرس» از یورو نیوز، این خبر روز جمعه از سوی یکی از مقامات […]

همچنین بخوانید: