افزایش تردد کشتی های روسیه از قطب شمال به عنوان مسیری جایگزین

زمان مطالعه: 2 دقیقه



روسیه به توسعه کشتیرانی از طریق قطب شمال ادامه می دهد و از این مسیر به عنوان یک مسیر جایگزین سریع تر نسبت به کانال سوئز استفاده خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، در آخرین اقدامات در راستای توسعه مسیر شمالی، ROSATOM، شرکت انرژی هسته ای روسیه که مجری زیرساخت مسیر دریای شمال است، توافقنامه همکاری با شرکت حمل و نقل DP World را برای یک پروژه آزمایشی حمل و نقل کانتینر از طریق مسیر قطب شمال اعلام کرد. 

این دو شرکت برای توسعه و آزمایش زیرساخت های پشتیبانی از محموله هایی که از طریق قطب شمال بین شمال اروپا و آسیای شرقی حمل می شود، همکاری خواهند کرد.

طبق گفته مقامات ROSATOM، کریدور حمل و نقل دریایی شمال (NMTC) براساس برنامه توسعه زیرساخت NSR 2035 که توسط دولت فدراسیون روسیه تصویب شده است، به صورت مرحله ای بر اساس مسیر دریای شمالی ایجاد می شود.

ایجاد زیرساخت های حمل و نقل پایدار در مسیر قطب شمال فرصت های جدیدی را در توسعه ترانزیت اوراسیا ایجاد می کند که می تواند بازه زمانی حمل و نقل کالا را بهینه کند. همچنین استفاده از مسیرهای کوتاه تر و راه حل های پیشرفته استفاده از انرژی های کم کربن، به کاهش اثرات زیست محیطی کمک خواهد کرد.

در این میان دوستداران محیط زیست نسبت به تلاش های روسیه در توسعه مسیر کشتیرانی قطب شمال و ارتقاء حمل و نقل تجاری در این منطقه حساس، انتقاد کرده اند. 

اما روسیه طی مراسمی در سن پترزبورگ با عنوان “روز قطب شمال” از گردآوری سهامداران برای گفتگو در مورد بهترین راه های توسعه پایدار مسیر قطب شمال خبر می دهد.

مقامات روسی همچنین به  رشد حمل و نقل در منطقه در سال 2021 اشاره کرده و گزارش دادند که از ابتدای سال تاکنون، میزان حمل بار در NSR با بیش از 2.5 درصد افزایش به بیش از 17 میلیون تن رسیده است. 

روسیه در سال 2021 مجوز فعالیت 640 کشتی را در مقایسه با 500 مورد در سال گذشته برای فعالیت در مسیر دریای شمال صادر کرده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح ۳۳ پروژه با ارزش  ۱۷ هزار میلیارد ریال در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی

ی مرداد 3 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه   به گزارش مرین‌پرس، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اعلام این خبر گفت: هفتمین دوره از افتتاح پروژه‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور؛ روز دوشنبه ۴ مردادماه برگزار خواهد شد. حمیدرضا مؤمنی دبیر […]

همچنین بخوانید: