بندرصیادی ثامن‌الائمه آبادان در بلاتکلیفی تامین اعتبار

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش ایرنا این بندر صیادی در حالی در مهرماه سال ۱۳۹۰ در مجاورت بازار ماهی و اسکله ثامن‌الائمه از اسکله ۱۴ تا محدوده یک کیلومتر به سمت پایین دست رودخانه اروند در زمینی به‌مساحت ۲ هکتار توسط سازمان شیلات ایران کلنگ زنی شد که مدت زمان احداث آن ۳۶ ماه اعلام گردید.

بندر صیادی آبادان در سه فاز طراحی شده و امکانات لازم برای تخلیه مکانیزه صید در آن پیش‌بینی شده است. ضمن اینکه احداث پارکینگی مطمئن برای شناورهای صیادی در حاشیه اروند رود به عنوان یک جاذبه‌ گردشگری در آن طراحی شده است.

یکی از صیادان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ضمن انتقاد از تاخیر در تکمیل بندر صیادی آبادان گفت:ایمنی بندر قدیمی که اکنون مورد استفاده صیادان منطقه است بسیار پایین بوده و شناروهای صیادی مکان مناسبی به عنوان لنگرگاه ندارند.

امین شنیورنصاری گفت: اکثراهالی  شهرستان از راه صید و صیادی  امرار معاش می‌کنند و حق دارند پس از یک سفر چند روزه دریایی در بندرگاه  از امکانات مناسب برای انجام کار و فعالیت و تخلیه ماهی برخوردار باشند.

وی افزود:اسکله تخلیه ماهی و همچنین بازار ماهی آبادان وضعیت خوبی ندارد و نیاز است مسوولان در تکمیل اسکله صیادی سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

بندرصیادی ثامن‌الائمه آبادان در بلاتکلیفی تامین اعتبار

احمد معرفاوی که خود را ناخدای یک لنج صیادی معرفی کرد گفت: اسکله صیادی در دست ساخت بندر آبادان زمینه ساز گسترش فعالیت لنج داران ، تسریع در سوخت رسانی و حمل یخ به قایق‌ها و لنج‌ها همراه با ایمنی برای ملوانان و کارکنان در این بخش است.

وی افزود:امکانات موجود از نظر ایمنی و رفاهی در بندر صیادی فعلی جوابگوی نیاز شناورهای صیادی آبادان نیست.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسریع در ساخت بندر صیادی جدید آبادان اظهار داشت:تکمیل بندر یکی از ضرورت‌های توسعه شیلات و صید و صیادی در منطقه است.

جلیل مختار گفت:تاخیر چندین ساله در تکمیل پروژه بندر صیادی باعث نارضایتی صیادان و ایجاد مشکلات زیادی در پهلوگیری، سوخت‌رسانی و ارائه خدمات به شناورهای صیادی شده است.

وی افزود:از مراجع مختلف پیگیری اختصاص لازم برای تکمیل بندر صیادی ثامن‌الائمه آبادان هستیم و امیدواریم در سال جاری بخشی از اعتبار مورد نیاز تامین و روند تکمیل آن سرعت گیرد. 

رئیس اداره شیلات آبادان نیز پیشرفت فیزیکی ساخت بندر صیادی ثامن‌الائمه را حدود ۴۵ درصد اعلام کرد و گفت:این بندر صیادی در سه بخش اسکله ثابت صیادی، حوضچه پارکینگ شناورها و تاسیسات بندری و ساختمان‌های جانبی طراحی شده است.

موسی کاکایی افزود:هم‌اکنون اسکله ثابت صیادی آماده بهره‌بردرای است و ظرفیت پذیرش ۱۵۸ لنج و ۶۰ قایق موتوری صیادی را دارد.

وی افزود: ساخت حوضچه پارکینگ شناورها و تاسیسات بندری با ۶۵ درصد پیشرفت کاری در حال انجام است.

رئیس سازمان شیلات ایران در بازدید تیرماه خود از اسکله‌ صیادی آبادان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال برای ساخت اسکله ثامن الائمه آبادان درسالجاری برای تسریع در روند تکمیل این بندر خبر داد.

نبی‌الله خون‌میرزائی اظهار داشت: بنادر صیادی آبادان، اروندکنار وچوئبده از اهمیت استراتژیک در استان خوزستان برخوردار هستند و رفع مشکلات این بنادر و صیادان در دستور کار قرار دارد.

وی به اختصاص بودجه به منظور لایروی اسکله‌های صیادی اروندکنار و چوئبده پس از بررسی میزان آن اشاره کرد و افزود:صیادان ، مرزبانان وحافظان اقتصاد وامنیت کشور در دریا و نوار مرزی هستند و سعی شده با بررسی میدانی مشکلات و نواقص کاری آنها در سفر آبادان راهکارهای اساسی برای آنها اندیشیده شود.

در صورت تکمیل بندر صیادی آبادان برای بیش از ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار می شوند.

به گزارش ایرنا رییس مجلس شورای اسلامی در سفر شهریورماه سال ۱۳۹۹ به آبادان از اسکله صیادی در دست ساخت بندر آبادان بازدید و با تعدادی از صیادان این بندر گفت‌وگو کرد.

محمد باقر قالیباف در این بازدید رفع موانع تکمیل این بندر و حل مشکلات لنج داران منطقه را بررسی کرد.

در حال حاضر ۲۱۰ شناور شامل ۱۴۸ فروند لنج و ۶۲ قایق در بخش صید وصیادی شهر آبادان فعالیت دارند و این سوای از شناورهایی است که از بنادر اروندکنار و چوئبده به این آبادان تردد می‌کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اعلام وصول طرح تشکیل وزارت حمل و نقل

س مرداد 5 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه به گزارش مرین‌پرس، مجتبی یوسفی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) موارد اعلام وصولی را به شرح زیر قرائت کرد: طرح عادی قانونی انتزاع بخش ساختمانی و شهرسازی از وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت حمل و نقل و […]

همچنین بخوانید: