با بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا آشنا شوید

زمان مطالعه: 3 دقیقه



طبق اطلاعات اتاق بین المللی حمل و نقل دریایی، در حال حاضر بیش از 50 هزار کشتی تجاری در اقیانوس ها فعالیت می کنند، در این گزارش می خواهیم شما را با بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا از نظر ظرفیت آشنا کنیم.

کشتی های کانتینری کشتی های باری هستند که بار را در کانتینرهای بزرگ حمل می کنند. کشتی های کانتینری بر اساس ظرفیت حمل در دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. 

در حال حاضر ۷ نوع کشتی کانتینری در حال فعالیت هستند که به ترتیب ظرفیت صعودی عبارتند از فیدر کوچک، فیدر، فیدرمکس، پاناماکس، پست پاناماکس، پاناماکس جدید (یا نئو پاناماکس) و کشتی های کانتینری فوق العاده بزرگ است.

بر اساس این گزارش، در سال 1956، مالکوم مک لین با معرفی ایده حمل و نقل کانتینر برای اولین بار در صنعت حمل و نقل کالا تحولی عظیم ایجاد کرد. از آن زمان، رقابت برای ساختن کارآمدترین کشتی ها به شدت داغ است و  کشتی های کانتینری غول پیکر با ظرفیت های بالا در جهان ساخته می شود.

در ادامه با بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا از نظر ظرفیت، طبق آخرین آمار سال 2021 آشنا می شویم.

    

‏1. HMM Algeciras

‏HMM Algeciras بزرگترین کشتی کانتینری جهان با ظرفیت 24000 TEU است. این کشتی کانتینری یکی از پیشرفته ترین کشتی های کانتینری در دنیا محسوب می شود.این نوع کشتی تحت پرچم پاناما فعالیت کرده و 399.9 متر طول و 33.2 متر عمق دارد. کشتی یاد شده توسط شرکت مهندسی کشتی سازی دوو در کره جنوبی ساخته شده است.

  رسانه جدید  

‏2. HMM Oslo

‏HMM Oslo کشتی خواهر بزرگترین کشتی کانتینری جهان HMM Algeciras است. این کشتی توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده و اولین سفر خود را در سال 2020 انجام داده است. این کشتی با پرچم پاناما فعالیت می کند و 400 متر طول و 61.50 متر عرض داشته و حداکثر آبخور آن 16.50 متر است. ظرفیت حمل HMM اسلو 23،792 TEU بوده و فقط 172 TEU کمتر از HMM Algeciras ، بزرگترین کشتی کانتینری در جهان است.

 رسانه جدید

‏3. MSC Gulsun

‏MSC Gulsun سومین کشتی بزرگ کانتینری در جهان است که ظرفیت 23756 TEU را دارد. این اولین کشتی در نوع خود است که می تواند 24 کانتینر را در کنار هم در عرض بدنه خود حمل کند. طول این کشتی 400 متر و عرض آن 62 متر است. این کشتی کانتینذی توسط صنایع سنگین سامسونگ ساخته شده و در پاناما ثبت شده است و توسط شرکت کشتیرانی مدیترانه اداره می شود.

رسانه جدید

‏4. MSC Mina

‏MSC Mina متعلق به کلاس کشتی های کانتینری Gulsun بوده و توسط شرکت کشتیرانی مدیترانه اداره می شود.MSC Mina ظرفیت حمل 23656 TEU را دارد. این کشتی توسط شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو ساخته شده است و طول آن حدود 400 متر بوده و عرض ان 61 متر است.

رسانه جدید

‏5. CMA CGM Jacques Saadé

‏Jacques Saadé متعلق به شرکت کشتیرانی CMA CGM و یکی از بزرگترین کانتینرهای جهان است که از سوخت گاز طبیعی مایع برای پیشرانه های خود استفاده می کند. ظرفیت این کشتی 23000 TEU و طول آن 400 متر است. Jacques Saadé گروهی متشکل از 9 کشتی کانتینری است که توسط شرکت کشتی سازی دولتی چین ساخته شده است.

رسانه جدید

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ارتقاء توان عملیاتی تیم جستجو و نجات دریایی بندرامیرآباد

چ مرداد 6 , 1400
زمان مطالعه: 3 دقیقه     شناور ناجی -۱ به ادوات و تجهیزات پزشکی و امدادی پیشرفته به منظور بروزرسانی و ارتقاء توان عملیاتی تیم جستجو و نجات دریایی بندر امیرآباد اضافه شد.    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تجهیز شناور ناجی-۱ فرآیند امداد و […]
ارتقاء، توان عملیاتی، تیم جستجو و نجات دریایی، بندرامیرآباد

همچنین بخوانید: