افزایش زمان انتظار کشتی های کانتینری در لنگرگاه های دنیا/ کاهش عملکرد خطوط کشتیرانی به دلیل شیوع ویروس کرونا

زمان مطالعه: 2 دقیقه




مطالعات تحلیلی بازار نشان می دهد همه گیری کرونا و افزایش تجارت جهانی منجر به از بین رفتن یکپارچگی برنامه جهانی حرکت کشتی ها شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت اینساید، با وجود تلاش زنجیره های تامین جهانی برای رسیدگی به افزایش تقاضا در تجارت جهانی پس از اولین موج همه گیری کرونا، ازدحام کشتی ها در بنادر و در نتیجه کاهش عملکرد خطوط کشتیرانی طبق برنامه های زمانبندی شده  در سال 2021 تداوم داشته است. 

بنادر سواحل غربی امریکای شمالی شاهد حضور بی سابقه ای از شناورها در صف انتظار فضای پایانه برای تخلیه و بارگیری در ابتدای سال بوده اند و علاوه بر آن اختلال در کانال سوئز و بندر یانتیان چین نیز باعث ازدحام هرچه بیشتر کشتی ها در بنادر و افزایش زمان انتظار کشتی های کانتینری در لنگرگاه ها شده است. 

شرکت تحلیل بازار IHS Markit زمانی را که کشتی های کانتینری برای انتظار اسکله ها صرف می کنند، تجزیه و تحلیل کرده و نتایج این مجموعه نشان می دهد  که از سال 2019 زمان مورد نظر بیش از دو برابر شده است. مطالعات انجام شده افزایش تأخیر در بندر را به افزایش تقاضا، کمبود تجهیزات و سایر آثار همه گیری کرونا نسبت داده است. IHS Markit معتقد است این مسائل در کنار بهبود و پایدار شدن تجارت جهانی در ماه های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.

بر اساس داده های عملکرد بندری IHS Markit، آمریکای شمالی بیشترین آثار منفی را تجربه کرده است زیرا کشتی ها به طور متوسط 33 ساعت در  لنگرگاه در ماه مه 2021 در انتظار بوده اند در حالی که در ماه  مه 2019 این زمان فقط 8 ساعت بوده است.

داده ها همچنین نشان می دهد که ازدحام در سراسر زنجیره تامین جهانی بر بسیاری از بنادر دریایی تأثیر گذاشته است. برای بندرهای اروپای شمالی، گزارش IHS Markit مدعی است متوسط انتظار در ماه مه 2021 ، در مقایسه با 13 ساعت در سال 2019، به 30 ساعت افزایش یافته است،  در حالی که در بنادر شرق آسیا زمان انتظار از 10 ساعت به 15 ساعت افزایش داشته است.

تورلوچ مونی، مدیر بخش دریانوردی و تجارت در IHS Markit می گوید: همه گیری و افزایش تجارت جهانی منجر به از بین رفتن یکپارچگی برنامه جهانی حرکت کشتی ها شده است. تعداد قابل توجهی از کشتی ها خیلی زودتر از موعد مقرر به مقاصد خود می رسند و این امر برنامه ریزی عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر را بسیار چالش برانگیز می کند و در نتیجه کشتی ها مجبور هستند، مدت زمان زیادی در انتظار عملیات بندری در لنگرگاه ها متوقف باشند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تعمیر دومین شناور جستجو و نجات توسط متخصصان داخلی در هرمزگان / الحاق شناور ناجی ۱۱ به ناوگان دریایی

ی مرداد 10 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه ​شناور ناجی۱۱ پس از تعمیر اساسی و زیر آبی به ناوگان جستجو و نجات دریایی هرمزگان ملحق شد.   به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، از ابتدای سال جاری تاکنون  شناور ناجی ۱۱ ، دومین فروند شناوری است که به […]
تعمیر، دومین شناور جستجو و نجات ،توسط متخصصان داخلی ، هرمزگان

همچنین بخوانید: