بهره برداری از عمیق ترین پروژه دریایی مستقل چین

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC) که پروژه دریایی را اداره می کند، میدان نفتی Liuhua 21-2، واقع در شرق دریای جنوب چین، تولید گسترده ای را آغاز کرده است.

به گزارش مرین‌پرس، شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC) که پروژه های دریایی را اداره می کند، اعلام کرده است که میدان نفتی Liuhua 21-2، واقع در شرق دریای جنوب چین، تولید گسترده ای را آغاز کرده است. تولید روزانه این میدان نفتی در حال حاضر بیش از 14000 متر مکعب نفت است که گفته می شود تقریباً یک پنجم کل تولید در بخش شرقی دریای جنوب چین را تشکیل می دهد. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، حداکثر تولید آن به 4.5 میلیون متر مکعب نفت خام در سال می رسد که برابر با مصرف سالانه بنزین بیش از 4 میلیون خودرو است.

میدان نفتی Liuhua 21-2، که اولین گروه نفتی مستقل در کشور، شاملLiuhua 16-2 ، Liuhua 20-2 و Liuhua 21-2 است، در سال 2014 در 150 کیلومتری (93 مایل) جنوبی ترین استان چین کشف شد. این میدان نفتی عمیق ترین پروژه آبی در بخش اکتشافات دریایی چین با عمق 412 متر است.

به گزارش فولاد ایران، سهام این پروژه صد در صد متعلق به شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC) است. این شرکت همچنین تولید خود را در میدان گازی “دریای عمیق شماره 1” آغاز کرده است که اولین کشف بزرگ انرژی در طول اکتشافات عمیق چین می باشد.

انتظار می رود Liuhua 21-2 حداکثر ظرفیت تولید خود را به بیش از 15000 بشکه در روز تا سال 2023 برساند. گفته می شود این سایت نفتی گازهای مرتبط را از طریق یک سیستم بازیابی هیدروکربن سبک به منظور کاهش انتشار گازهای متان بازیابی می کند. تولید کامل این میدان نفتی و میدان گازی دریای عمیق شماره 1 بخشی از حرکت گسترده چین برای بهبود امنیت ملی انرژی و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی در منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو در جنوب چین است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

جزئیات واکسیناسیون دریانوردان اعلام شد

س مرداد 12 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه به گزارش مرین‌پرس به نقل از فارس؛ علی‌اکبر مرزبان اظهار داشت: اسامی ۸۵ هزار نفر از دریانوردان را بر اساس اولویت‌هایی که از قبل در ستاد کرونا تعیین شده بود، به بخش ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان بنادر و دریانوردی ارسال کرده‌ایم و اسامی این افراد در […]

همچنین بخوانید: