اداره بندرودریانوردی گناوه به شناور آتشخوار پیشرفته مجهز شد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

داوود بهادری روز شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این شناور  به طول ۲۴ متر، آبخور ۱.۵ متر و سرعت ۱۵ نات، دارای تجهیزات پیشرفته اطفای حریق از جمله ظرفیت پمپ آتش نشانی به میزان ۱۰ هزار لیتر بر دقیقه، سه مانیتور، گنجایش ۶ هزار لیتر فوم در موتورخانه، ۱۲ کانکشن با فشار ۱۰ بار برای وصل کردن لوله‌های آتش نشانی و مهار آتش، سیستم مه پاش، کانکشن‌های ۴ و ۶ اینچی برای اتصال به هیدرات‌های اسکله و با قابلیت‌های مانور بالا  است.

وی اظهارداشت: : باتوجه به فعالیت نزدیک به ۵۰۰ شناور سنتی در بندر گناوه و به منظور ارتقای ایمنی، تاسیسات ساحلی و اسکله، استقرار این شناور ضرورت داشت که توسط اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر تحویل و در خور مستقر شده است

بهادری، با اینکه شناور چندمنطوره و قابلیت اصلی آن آتشخوار است، گفت: اسکله بندر گناوه از سیستم و تجهیزات ایمنی و آتش نشانی برخوردار است و پیش از این نیز شناور آتشخوار آزادی ۳ در این بندر مستقر بود که با استقرار شناور آتشخوار جدید تعداد آنها به ۲ فروند افزایش یافت.

رئیس اداره بندرودریانوردی گناوه بیان کرد:  اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  از سال ۸۴، اداره بندر گناوه را تحویل گرفته است و در این مدت ۱۶ سال اقدام‌های موثری برای توسعه ، تجهیزات و نیازهای لازم صورت گرفته اما برای ارتقا، بهبود و توسعه بیشتر  این بندر  نیاز به پیگیری و همکاری همه مسئولان  شهرستانی، استانی و کشوری است.

بندر گناوه از بنادر فعال تجاری استان بوشهر درجنوب کشور است و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شهرهای ساحلی خوزستان در سیطره و هجوم بی‌امان کرونا

ش مرداد 23 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه   دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با مرین‌پرس افزود: در شبانه روز گذشته  ۳۰۸ نفر در آبادان، ۱۶۴ نفر در خرمشهر، ۱۵۳ نفر درشادگان و ۱۰۰ نفر در ماهشهر بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند. وی گفت: در این مدت سه نفر در آبادان، سه […]

همچنین بخوانید: