ریسک بالای استفاده از ابرکشتی ها در تجارت جهانی دریایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه



مطالعات اخیر نشان می دهد که سرعت توسعه بنادر با روند افزایش سایز کشتی ها همگام نیست و خطرات قابل توجهی را متوجه زنجیره های تامین در سرتاسر دنیا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، طبق گزارش آلیانز، یکی از بزرگترین شرکت های بین المللی بیمه، رقابت صنعت حمل و نقل کانتینری برای تولید کشتی های بزرگ خطرات قابل توجهی را برای زنجیره تامین به همراه دارد. یکی از بزرگترین نگرانی ها در این میان، هماهنگ نبودن زیرساخت های بندری با افزایش اندازه کشتی ها است.

از چالش های ناوبری در بنادر، آتش سوزی، از بین رفتن کانتینرها در دریا، فرایندهای پیچیده و گران قیمت نجات در صورت بروز حوادث، همگی از خطرات فزاینده مربوط به کشتی های بزرگتر است که شرکت Allianz در جدیدترین گزارش خود به آنها پرداخته است.

با توجه به حادثه مسدود شدن کانال سوئز در ماه مارس، تمایل به استفاده از کشتی های بزرگ – که در میزان حجم جابجایی کالا و مصرف سوخت به نفع شرکت های حمل و نقل است – به این معنی است که زنجیره تامین جهانی نیز باید برای مقابله با اختلال و خطرات ناشی از به کارگیری کشتی های بزرگ آماده شود.

اندرو کینسی، مشاور ارشد خطرات دریایی گروه آلیانز می گوید: پیامدهای مختلف کشتی های بزرگتر امروزه بسیار واضح تر از پیش است. تأثیر بر زنجیره های تأمین و نیاز به بنادر مناسب برای رسیدگی به این نوع کشتی ها، خطرات قابل ملاحظه ای را در پی دارد و در بسیاری از موارد، هزینه ها در صورت اشتباه و بروز حادثه به طور نامتناسب بیشتر از هزینه های صرفه جویی شده در استفاده از کشتی های بزرگتر است.

در دهه های اخیر کشتی های کانتینری، حامل خودروها و کشتی های فله بر از نظر ابعاد بزرگتر شده اند زیرا شرکت های حمل و نقل به دنبال صرفه جویی در میزان بار قابل حمل و بهره وری سوخت هستند.

این روندی است که به احتمال زیاد با تغییر آب و هوایی و معرفی اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای این صنعت ادامه خواهد یافت. با این حال، زیرساخت های بندری سرعت توسعه خود را همگام با برگتر شدن کشتی ها حفظ نکرده اند و با وجود لایروبی عمیق تر کانال های دسترسی و اسکله ها برای استقرار کشتی های فوق بزرگ، ابعاد کلی بنادر موجود در دنیا تا حد زیادی یکسان باقی مانده است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تولید بچه ماهیان قزل‌آلا در مشگین‌شهر افزایش یافت

ش مرداد 23 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه سیف‌الله تیزرو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سالانه در این استان حدود هشت میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا تولید و تکثیر می‌شود که از این تعداد ۶ میلیون قطعه مربوط به شهرستان مشگین‌شهر می‌باشد. وی گفت: بچه ماهیان تولید شده در شهرستان مشگین‌شهر بصورت […]
تولید بچه ماهیان قزل‌آلا در مشگین‌شهر افزایش یافت

همچنین بخوانید: