هشت قایق صیادی متخلف در ماهشهر توقیف شدند

زمان مطالعه: 1 دقیقه

فتح اله ابوعلی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:قایق‌های صیادی متخلف هنگام عملیات گشت زنی ماموران پایگاه دریابانی ماهشهر در خورهای منطقه شناسایی و از فعالیت غیرمجاز آنان جلوگیری شد.
وی گفت:صیادان متخلف به اتهام عزیمت به دریا بدون اخذ مجوز و صید غیر مجاز میگو به روش ترال به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
مدیرکل شیلات خوزستان ادامه داد:در جریان بازرسی از این قایق‌های صیادی متخلف، ۵۲۵ کیلوگرم میگو، ۲ طاقه تور و یک جفت تخته ترال کشف و ضبط شد.
ابوعلی، بر تداوم برخورد با صید مجاز در صیدگاه‌های خوزستان با هدف صیانت از ذخایر و منابع آبزیان دریایی در شمال غرب خلیج فارس تاکید کرد.
امسال تاکنون حداقل ۲۸ فروند قایق و شناور صیادی غیرمجاز و فاقد پروانه صید در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس توقیف و از فعالیت غیرقانونی آنان جلوگیری شده است.
پایگاه حفاظت منابع آبزی شیلات خوزستان و دریابانی مسوولیت برخورد با فعالیت صیادی غیرمجاز در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را برعهده دارند.
صید بی‌رویه و خارج از فصل ممنوعیت ، فشار بیش از حد به ذخایر آبزیان ، استفاده از روش‌های غیرقانونی و مخرب در صید دریایی همچون صید ترال، نگاه سودجویانه برخی فعالان حوزه صید، قاچاق صید به کشورهای همسایه از جمله کویت، ورود شناورهای کشورهای بیگانه به صیدگاه‌های منطقه ، سنگینی ناوگان صید و صیادی و صید غیرمجاز توسط قایق‌ها و شناورهای بی هویت و فاقد پروانه از چالش‌های صید و صیادی در خوزستان است.
۶۲۰ فروند شناور لنج صیادی و یک هزار و ۷۰ فروند قایق صیادی در ۱۰ بندر و هفت صیدگاه خوزستان، به فعالیت صیادی مشغول هستند و معیشت ۴۰ هزار نفر در استان از این طریق تامین می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

از سرگیری خط مسافری دریایی خرمشهر- کویت

ی مرداد 24 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه نورالله اسعدی در گفتگو با مرین‌پرس با اشاره به وقفه 18 ماهه در فعالیت خط کشتیرانی مسافری خرمشهر به کویت به دلیل مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا افزود: با پیگیری‌های مستمر از مراجع ذی‌صلاح این خط کشتیرانی مجدداً برقرار شد. وی گفت: این خط به […]

همچنین بخوانید: