برافراشتن پرچم حسینی بر شناور شهید ناظری در خلیج فارس

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری مهر، شناور شهید ناظری یکی از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ۲۴ شهریورماه سال ۱۳۹۵ طی مراسمی با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی جانشین وقت کل سپاه، سردار فدوی فرمانده وقت نیروی دریایی سپاه و جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس رونمایی و به ناوگان نیروی دریایی سپاه الحاق شد.

این شناور با طول ۵۵ متر، عرض ۱۴ متر و ارتفاع ۱۳ متری خود می‌تواند برد عملیاتی این نیرو را تا ۱۰ هزار کیلومتر افزایش دهد.

این شناور در طراحی خود یک شیوه خاص را در پیش گرفته است و طراحی دو کف برای شناور شهید ناظری در هنگام حضور در دریاست. این علم در طراحی دریایی SWATH یا «Small Waterplane Area Twin Hull» نام دارد که باعث می‌شود شناور طراحی شده از این طریق پایداری مناسبی داشته باشد و در سرعت‌های بالا واژگون نشود.

امروز در روز تاسوعا و آستانه عاشورای حسینی، پرچم سرخ قمر بنی هاشم و پرچم عزای ثارالله بر فراز شناور شهید ناظری بر کرانه خلیج فارس برافراشته شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناوگروه آذربایجان در بندرگاه انزلی پهلو گرفت 

چ مرداد 27 , 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه به گزارش خبرنگار مهر، ناوگروه جمهوری آذربایجان دومین ناوگروه اعزامی به مسابقات بین المللی جام دریا پیش از ظهر چهارشنبه وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شد و در بندرگاه انزلی پهلو گرفت. این ناوگروه متشکل از دو فروند ناو «G-۱۲۲» و «G-۱۲۴» و ۶۶ نفر نیروی […]
ناوگروه آذربایجان در بندرگاه انزلی پهلو گرفت 

همچنین بخوانید: