بنادر کشور؛ توان رقابت با بنادر دنیا را دارند/ در حوزه زیرساخت بنادر به توسعه خوبی دست یافته‌ایم/ نگاه به سرمایه‌گذاری در بنادر پررنگ تر شده است

زمان مطالعه: 2 دقیقه



استاد دانشگاه گفت: یکی از بخش های که طی سال های اخیر به رشد و توسعه یافتگی دست یافته، بنادر کشور است؛ خیلی از بنادر نسبت به گذشته فعالیت های خود را توسعه دادند و این امر بیانگر آن است که کشور حمل و نقل دریایی را باور کرده است.

ابراهیم رزاقی درباره وضعیت بنادر کشور و روند تخلیه و بارگیری که در آن دنبال می شود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: طی سال های اخیر توجه به توسعه بنادر دو چندان شده است و این موضوع گواه آن است که حمل و نقل دریایی نسبت به گذشته بیشتر در بین سیاست گذاران، سرمایه گذاران و صاحبان کالا مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: هر میزان سرمایه گذاری که در بنادر کشور انجام شود، کم است و باید به این حوزه بیش از گذشته توجه شود تا روند صادرات و واردات از/به کشور رونق بیشتری بگیرد و سرمایه گذاران و فعالان صنعتی رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در این حوزه پیدا کنند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی طی سال های اخیر سعی کرد از توان بخش خصوصی برای توسعه بنادر استفاده کند و این امر باید برای سال های آتی ادامه دار باشد، خاطرنشان کرد: بنادر کشور اکنون به مرحله‌ای رسیدند که در زمینه تجهیزات قابل رقابت با بنادر دنیا هستند و البته نباید به این امر اکتفا کرد و بایستی با اتکا به دانش داخلی و البته شرکت های دانش بنیان به سمت توسعه بنادر کشور حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن بنادر شمالی و جنوبی باید بیش از گذشته در دستور قرار گیرد، تصریح کرد: درست است که از نظر زیرساخت بنادر کشور به وضعیت خوبی دست یافتند اما این امر نباید راضی کننده باشد و ضرورت دارد که در این مسیر و با هدف رونق تجارت، تلاش های بیشتری انجام شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه نگاه سرمایه گذاران و تولید کنندگان به سمت بنادر و پسکرانه آن پررنگ تر شده است، گفت: باید شرایطی فراهم شود که از توان بخش خصوصی بهره بیشتری برد؛ خوشبختانه در این سال ها بخش خصوصی حضور خوبی در بنادر کشور داشته است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترانزیت کالا از بندر چابهار به افغانستان از سرگرفته شد

ش مرداد 30 , 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه مرین‌پرس  مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ازسرگیری ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر چابهار، گفت: روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه کامیون بین ایران و افغانستان تردد می‌کنند. به گزارش مرین‌پرس، بهروز آقایی با اشاره به توقف چند روزه مبادلات تجاری […]

همچنین بخوانید: